30. avg. 2008

The Fast and the Furious (2001)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●○○○○○○

Ogleda tega infantilnega jajca (nič boljšega ni bilo na sporedu Poop TV, jaz pa pri milem bogu nisem imel kaj početi) sem se lotil z dobršno mero prizanesljivosti, saj pri tovrstnih flickih običajno vnaprej veš, kaj moreš pričakovati. Pa sem se vseeno preveč optimistično nadejal vsaj kolikor toliko oprijemljive zasnove, za silo zanimivih pripetljajev in morda kakšnega fascinantnega lika. Boy, I was wrong. Za osmojene kocine modnika privlečena štorija o undercover špiclju, ki se infiltrira v tolpo delinkventnih cestnih dirkačev, ker skuša najti skupino predrznih avtomobilskih roparjev tehnične robe s tovornjakov, ima manj substance, značaja in dramaturške konsistentnosti od posušenega pasjega kakca.



Saj ne, da bi se trudil biti prdljiv in zoprn cineastični snob. Film resda ne kaže pretenzij, da bi bil posebej sofisticiran, in režiser Rob Cohen tudi sicer ne slovi po na moč inteligentnih izdelkih; nazadnje mu je uspelo izvreči smešno skrpucalasto tretjo inštalacijo Mumije Tomb of the Dragon Emperor (2008). Po drugi strani pa mu je v podobno brezmožganski vratolomni kvazibondijadi xXx (2002) s karizmatičnim Vinom Dieslom vendarle uspelo pričarati dokaj izvirno, zabavno adrenalinsko pop-akcijado, razmeroma duhovite dialoge in živopisano eksotične lokacije. Tokrat pa mu je razen dobro posnete dirkaške akcije in trendovsko vizualnih bravur, ki dogajajo izključno z videoigrami in MTV spoti zasvojeni generaciji, vse ostalo pak hitro in drzno spodletelo. Plastične igralske barbike (najbolj policist Brian O'Conner), skrajno nedomiseln in kot masleni piškot preprost scenarij ter otročja karakterizacija docela neprepričljivih likov težko zadovoljijo celo butaste wannabe gengovske štirinajstletnike, ki so jim nabildani frajerji, pisani predelani avtomobilčki in dolgonoge bejbe najvišji življenjski smoter.
Vsi glavni junaki na čelu z Dominicom Torettom (Vin Diesel) so hitri in drzni. Tako hitri, da pobegnejo celo kameri in tako drzni, da jih ne bi ujela niti svetloba. Četudi bi jih pokazali v slow motion tehniki, ne bi pomagalo. Ko grejo hitro, grejo še hitreje. Ko grejo še hitreje, pa grejo še hitreje. Do konca in naprej. —Iztok

5 komentarjev:

  1. Se strinjam, hiter in drzen (beri: svojeglavo nepremišljen) film, moraš videti še drugi del (ako ga še nisi) - no, ni pa urgenten, zakaj naslov sam po sebi pove vse. ;)

    Kljub temu se mi zdi, da je dotični film (enka) dobil - ne bom rekel kulten, ker bi bilo pretirano - nek poseben status med fluida žejno mladino in zdi se mi zanimivo, da "smetane" ni pobral leto prej rojeni (rimejk) Gone in 60 Seconds - morda sta bila Joliejeva in Cage vendarle malce preveč zafrustrirana in premalo mladostno zaletava za tovrstno ciljno publiko.

    OdgovoriIzbriši
  2. Komaj čakam da si pogledam spet po dolgem času ta film na POP-TV mislim da je tele dni zdj enkrat :D

    OdgovoriIzbriši
  3. @Jan: se strinjam, da tak film seveda lahko doseže status, kakršnega opisuješ. Gotovo je omenjenim butastim štirinajstletnikom svetel zgled, debilni Vin Diesel pa junaški vzor, ki ga kaže posnemati. Vendar je tak status povsem nekaj drugega kot status žanrskih izdelkov Romera ali Raimija ali Jacksona, in nič ne pove o kakovosti filma, temveč zgolj o sodobnih družbenih trendih med novimi generacijami gledalcev.

    OdgovoriIzbriši
  4. in če pomislimo, da ima film še 2 nadaljevanji :)

    OdgovoriIzbriši