20. okt. 2008

Bruiser (2000)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●○○○○○○

Slavni George A. Romero, legendarni mojster klasičnih zombijad, ki je s kultno trilogijo o živih mrtvecih Night of the Living Dead (1968), Dawn of the Dead (1978) ter Day of the Dead (1985) ustvaril brutalno satiro ameriškega skrajnega potrošništva in brezdušnega načina življenja (z neštetimi namigi na kulturne stereotipe, rasne predsodke in družbeno dekadenco), je s tokratnim avtorskim projektom udaril mimo. Pomagala ni niti igralska zasedba, niti od začetka dokaj obetavna dramaturgija z zanimivimi alternativnimi prebliski protagonista, niti ceneno ekscentrična vizualizacija s končno splatterpunk zabavo, saj je scenarij docela nesmiseln, nelogičen in nepovezan, naj se še tako trudi poudariti groteskno alegoričnost in metaforičnost parabole o "človeku brez obraza".



Prijazni Henry Creedlow (Jason Flemyng) je zaposlen pri modni reviji Bruiser, katere razvratni lastnik Milo Styles (Peter Stormare) prezira svoje podrejene in jih na vsakem koraku obklada z nesramnostmi. Henryjeva odkrito prešuštna žena ima do svojega moža še manj spoštovanja, hišna pomočnica mu redno izmika srebrnino, njegov najboljši prijatelj, ki skrbi za Henryjev naložbeni portfelj, pa mu že leta krade denar. V cinični družbi vulgarnih oportunistov Henry postaja vse bolj neopazen in brezoseben, dokler se nekega dne dejansko ne zbudi z brezizrazno belo masko, ki se zdi trajno pritrjena na njegov obraz. Vsega ima dovolj in odloči se maščevati tistim, ki ga izkoriščajo, žalijo in podcenjujejo.

Osnovna premisa zgodbe je sicer zanimiva in nenavadnemu psihološkemu trilerju uspe nekako ohraniti vzdušje stilizirano simbolične farse o anonimni, cinični in nemoralni družbi, ki jo še podkrepi mrtvaška maska maščevalnega antijunaka, podobna obrazu Romerovih zombijev. Režiser se namenoma ogiba sebi značilni eksplicitnosti in sploh krvavemu nasilju, saj očitno želi poudariti nežanrski dramski eksperiment. Žal pa se nepovezana naracija povsem izgubi v absurdnih in nesmiselnih epizodah s trivialnimi dialogi, ki nimajo zveze z ničimer, in katere skrajno medli vrhunec je videti kot naključni videospot horrorpunkovske skupine The Misfits. Film je distribuirala neodvisna producentska hiša Lionsgate in ga v DVD izdaji poslala naravnost na videotržišče. Ojej.

Ni komentarjev:

Objavite komentar