6. okt. 2008

Hannah and Her Sisters (1986)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●●●●○

The heart is a resilient little muscle.

"Povej mi, kateri film Woodyja Allena ti je najljubši, pa ti povem, kdo si," bi lahko bila krilatica med ljubitelji mojstrovin tega genialnega filmskega ustvarjalca. Nekateri opevajo njegov Annie Hall (1977), drugi lahkotnejši Bullets Over Broadway (1994) ali pa Manhattan (1979) iz nekega drugega obdobja, tretjim pa se zdi Hannah in njeni sestri njegov najbolj značilen (če že ne najboljši) film. Komična drama, mestoma tragikomedija, ponuja živopisan kalejdoskop newyorških zgodb, prežet s tipično Allenovo nevrotičnostjo, ekstremnim hipohonderstvom, spolno zavrtostjo, osamljenostjo in željo po nesmrtnosti, satiričnostjo iskanja boga in odrešitve, nerešljivimi ugankami odnosov med spoloma, dvoumnostjo pomena sodobne družine in ljubezni pri postmodernističnem urbanem človeku; zlasti pa pikro odstira obraz deviantne in politično korektne ameriške družbe, v kateri odsevajo mnogotere patologije kot ventil prikritih želja neke generacije.



Odlična igralska zasedba, od Mie Farrow, Barbare Hershey in Dianne Wiest, do samega Woodyja Allena, Maxa von Sydowa in briljantnega Michaela Cainea (v neopaznih stranskih vlogah pa celo J. T. Walsh in John Turturro) in sijajna karakterizacija likov podpirata duhovito zgodbo o treh značajsko različnih sestrah, ki se vsaka po svoje spopadajo s svojo vlogo družice in neodvisne, ustvarjalne ženske; medtem ko njihove sedanje in nekdanje partnerje čustva in iskanje lastnega smisla razmetavajo na vse strani, pa vendar vedno znova usmerjajo nazaj k ženski kot težišču življenjskega smotra sodobne emancipirane in liberalne družbe. Z atmosferično vizualnim poklonom svojemu New Yorku in vinjetno naracijo ameriških burlesk (pa tudi s sebi tako ljubo jazzovsko glasbeno podlago) je Allen ustvaril topel in prepričljivo kompleksen prerez arhetipov človekove duše, vreden najžlahtnejše starogrške drame.

You see the whole culture. Nazis, deodorant salesmen, wrestlers, beauty contests, a talk show. Can you imagine the level of a mind that watches wrestling? But the worst are the fundamentalist preachers. Third grade con men telling the poor suckers that watch them that they speak with Jesus, and to please send in money. Money, money, money! If Jesus came back and saw what's going on in his name, he'd never stop throwing up.

Vpliv švedskega režiserja Ingmarja Bergmana (poleg italijanskih neorealistov Allenovega najljubšega filmskega ustvarjalca) se pri Hannah in njenih sestrah kaže v nekoliko manjši meri kot recimo pri Crimes and Misdemeanors (1989), a se pri Woodyju poznajo nekatere obema skupne lastnosti: po lastnih izkušnjah zapisane in skozi film kompenzirane obsesije, neutrudna deloholičnost, pronicljivi orisi močnih in neodvisnih ženskih likov (ter večkratne poroke v resničnem življenju) in nezgrešljivo izvirna kinematografija, ki je filmu povrnila nekaj slave in blišča klasičnih gledaliških iger.

Woody Allen (s pravim imenom Allan Stewart Konigsberg) sodi med najbolj priznane in z najprestižnejšimi odličji nagrajene filmske ustvarjalce. Film Hannah and Her Sisters je prinesel oskarja Caineu za moško in Wiestovi za žensko stransko vlogo, Allenu pa za najboljši izvirni scenarij; poleg tega je požel še štiri oskarjevske nominacije, dve nagradi bafta in šest nominacij, zlati globus in štiri nominacije ter številna druga ugledna filmska priznanja.

1 komentar:

  1. odličen film, ravno ta in omenjeni Crimes... sta mi njegova najboljša.

    OdgovoriIzbriši