4. dec. 2008

Mojih NAJ 7 filmskih Hudičev


Ne spomnim se, da bi že kdaj sestavil kakšno lestvico "n-tih naj-česarkoli-že", pa tudi sicer se mi tako populistično in ceneno vrednotenje ne zdi kaj prida početje. Slovita IMDb-jeva filmska lestvica, ki jo sestavljajo glasovi anonimnežev, me ne gane pretirano, in tudi raznim forumskim "top" številčnim seznamom se prejkone izogibam. Po drugi strani pa mi vendarle prija, če občasno takole lahkotno navržem osebno mnenje, zgolj za zabavo ovito v subjektivno favoriziranje nekaterih omiljenih filmskih artefaktov.

Opomba. Če je širina zgornjega YouTube videoposnetka napačna ali se ta sploh ne predvaja, je to verjetno zato, ker uporabljaš omejeni brskalnik MalegaMehkega™ Internet Explorer ®

Torej: sedem (meni) najbolj zanimivih igralcev v vlogi Hudiča. Pri čemer mislim na samega Satana, Gospodarja muh, Padlega angela, Mefistofelesa. (Naj omenim, da nisem veren.) Da bi malce skrajšal neskončen seznam, odpadejo animirane, obstranske, epizodne, humoristične in parodične vloge, recimo Billy Crystal v Deconstructing Harry (1997) ali Bill Cosby v The Devil and Max Devlin (1981); tiste, kjer v resnici ne gre za glavnega zlodeja osebno, temveč za njegovega sorodnika ali potomca, npr. mladi Harvey Stephens v legendarnem Znamenju (1976); ali povsem druge sorte peklenščka in mitološkega demona (ne glede na to, za koga se izdaja), kot je v Lindi Blair utelešeni Pazuzu v kultnem The Exorcist (1973) ali pa mišičasto rdečekožni Ron Perlman v stripovskem Hellboy (2004). No, saj se razumemo. Tudi nimam v mislih celostnega vtisa o filmu, temveč zgolj predstavo igralca, ki je v njem upodobil Luciferja.

7. End of Days (1999)
Gabriel Byrne: no, ja (ob Ah-noldu je naravnost odličen)


6. The Passion of the Christ (2004)
Rosalinda Celentano: mistično in morbidno


5. Constantine (2005)
Peter Stormare: arhetipsko in izprijeno


4. Legend (1985)
Tim Curry: pravljično in mogočno


3. The Witches of Eastwick (1987)
Jack Nicholson: zabavljaško, strašljivo in šovinistično


2. Angel Heart (1987)
Robert De Niro: srhljivo, alegorično in omikano


1. The Devil's Advocate (1997)
Al Pacino: karizmatično, perverzno in histerično

5 komentarjev:

  1. Zanimiva ideja!

    Prva dva sta mi zagotovo najbolj prepričljiva.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zlo dober članek in zelo dobra izbira. No ja, razen Pacina, ki je pretiraval. Po drugi strani pa je tudi Hudič verjetno tak :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala. Pacino je mogoče res malo overactal, ampak: prvič, nikogar drugega si ne predstavljam v njegovi vlogi, in drugič, brez njega bil bil Hudičev advokat bolj en drek od filma.

    OdgovoriIzbriši
  4. tuco.....
    ko si že tko pametn in povsod pišeš svoja mnenja - pejt pa sam kam igrat ali režirat en film, da bomo lahko ocenjevali.......

    OdgovoriIzbriši
  5. Saj sem oboje že naredil, samo hvalit se nočem. Kako, a ne spremljaš teh stvari? Pravkar sem prejel zlati globus za vlogo zapestne ure Petra Dinklaga v nadaljevanki Game of Thrones. Pred kratkim sem tudi posnel in režiral nadvse uspešen rap videospot z naslovom "Kje je moja mami", že podira lestvice TOP20 na slovenski glasbeni sceni. Dobiš na youtubu. Poglej in oceni, me prav zanima. :)

    OdgovoriIzbriši