23. jan. 2009

Kiss of the Dragon (2001)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●●○○○

Liu Jian (Jet Li) je kitajski kriminalist, specialist za borilne veščine in starodavno poznavanje akupunkturnih energijskih točk na telesu, ki prispe v Pariz, da bi z lokalnimi oblastmi sodeloval pri razkritju mreže tihotapcev mamil. Kmalu spozna, da je pokvarjeni policijski inšpektor Richard (Tchéky Karyo) pravzaprav glavni protagonist kriminalnega podzemlja, ki kitajskega kolega brez pomislekov izkoristi kot grešnega kozla pri naročenem umoru nekega poslovneža. Med begom pred sodelavci krutega Francoza in lovom na videokasete z dokaznim posnetkom, ki bi ga opral krivde, Liu spozna še ameriško prostitutko Jessico (Bridget Fonda), katere hčer mora rešiti iz Richardovih krempljev, preden se skozi niz različnih preizkušenj končno sooči z brezkompromisnim francoskim policistom.



Manj kot 1,7 m visoki Jet Li je v rojstnem Pekingu, pa tudi drugod (po svetu), nesporna igralska ikona borilnih (wushu) kungfujščin in za številne oboževalce edini pravi naslednik legendarnega Brucea Leeja. Doma je bil že slaven, ko smo ga na zahodu v stranski vlogi prvič videli kot zlikovca v četrtem delu Smrtonosnega orožja (1998). Temu je sledila že glavna vloga v pretepačini Romeo mora umreti (2000), kjer razen njegove še precej šepave angleščine tudi ni še čutiti avtentične interakcije s (preminulo) soigralko Aaliyah in drugimi, dasiravno film odlikuje zvezdniška igralska zasedba in zanimiva računalniško podprta vizualizacija. No, v tretje gre očitno rado; pri Zmajevem poljubu, za katerega je tudi napisal zgodbo in bil koproducent filma, se je Li pri svojih akrobacijah večinoma odrekel vpenjalnim žicam in se v veliko veselje oboževalcev vrnil k svoji umetelni borilni koreografiji brez snemalnih pripomočkov. Pod film se je kot eden producentov in scenaristov podpisal sloviti Luc Besson (čeprav je režijo prepustil svojemu učencu Chrisu Nahonu) in s pomočjo svojega briljantnega direktorja fotografije Thierryja Arbogasta (Nikita, Leon, The Fifth Element) vanj vdihnil barvito vizualno podobo in prostorski kinematografski občutek Nikite, po slednjem pa se zgleduje tudi prepoznavna dramaturgija (pretepi v hotelski kuhinji, pobeg skozi jašek za perilo, ročne bombe).

Streljaški obračuni, avtomobilski pregoni, eksplozivne akrobacije, predvsem pa sijajne in v živo odigrane Lijeve vratolomije odlikujejo ta temačni pretepaški kriminalni triler, ki sicer premočrtno in preprosto zgodbo več kot uspešno nadgradi z nenehno akcijo, posrečeno igralsko zasedbo, odlično glasbeno in zvočno podlago ter nezgrešljivim poklonom nekaterim legendarnim mojstrovinam tega žanra. Brutalno srhljivi, Bessonov priljubljeni glumač Karyo se je za svoj lik sicer močno zgledoval po svoji vlogi v kultnem Dobermannu, Bridget Fonda (ki se pred tem pojavi v Point of No Return, ameriškem rimejku Nikite, za katerega je napisal scenarij Besson) pa s svojo neposrednostjo uspe vzbuditi prepričljiv in skladen odziv pri soigralcu Liju (čigar angleščina je poleg tega že bistveno boljša), ne da bi med obema glavnima likoma vladala klišejska spolna privlačnost, zgodba pa podlegala drugim stereotipnim cineastičnim prijemom.

Gre za lahkoten, a nadvse kratkočasen, duhovit in vizualno dopadljiv film (vsaj za privržence žanra), v katerem umirjeno karizmatični Jet Li razen borilne spretnosti kaže tudi svoje dokaj spodobne igralske sposobnosti. Oboje v prihodnjih letih še potrdi z filmi kot Heroj (Ying xiong, 2002), Danny the Dog (2005), Neustrašen (Huo Yuan Jia, 2006) in številnimi drugimi.

1 komentar: