1. feb. 2009

Taken (2008)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●●○○○

Pierre Morel, sicer snemalec in direktor fotografije v akcijskih trilerjih (streljačinah /pretepačinah /dirkačinah), pod zgodbo katerih se je podpisal (tudi) legendarni Luc Besson (The Transporter, Danny the Dog) ali/in njegov ameriški kolega scenarist Robert Mark Kamen (The Karate Kid, Lethal Weapon 3, The Fifth Element, Kiss of the Dragon), se je v mračnem akcijskem trilerju Taken že drugič preizkusil tudi na režiserskem stolčku.



Zgodba je premočrtna in preprosta, da bolj ne bi mogla biti. Bryan (Liam Neeson) je od žene Lenore (Famke Janssen) ločeni, nekoliko osamljeni Američan srednjih let, sicer upokojeni pripadnik posebnih operativnih enot CIE, čigar mladoletno hčer na izletu s prijateljico v Parizu ugrabijo albanski prekupčevalci z belim blagom. Preden bi jo prodali in poslali kam, kjer je ne bi nikoli več našel, ima le nekaj dragocenih dni časa, da s pomočjo posnetka glasu, priročnih ter improviziranih tehničnih pripomočkov, ob asistenci svojih nekdanjih kolegov in mednarodnih zvez, zlasti pa z lastnimi veščinami ter iznajdljivostjo, v francoski prestolnici najde in iz rok brezkompromisnih zlikovcev reši pogrešano Kim (Maggy Grace).

I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills; skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.



Kot rečeno: stereotipna premisa in stripovski liki, za lase privlečena zgodba, polna domišljijskih zapletov in nadčloveških sposobnosti Bryana, ki se jih ne bi sramovali niti Jason Bourne, James Bond in Jet Li, nikakor niso osrednje odlike tega kratkočasnega, brutalno hiperdinamičnega, navdušujoče adrenalinskega tobogana smrti. Na srečo je nadvse lahkotna Bessonova štorija (kar ne pomeni nujno, da tovrstnih ugrabitev v resnici ni) dovolj očiten in fluidne testosteronske popcorn zabave iščočemu gledalcu nemoteč element, ki ga izdatno kompenzira zares neizprosna in vratolomna akcija, podkrepljena s sijajno vizualizacijo kinematografskega mojstra Morela in dopadljivo uravnoteženo dramaturgijo. Med protagonisti izstopa irski dramsko-komedijantski glumač Neeson (Darkman, Under Suspicion, Schindler's List, Rob Roy, Michael Collins, Gangs of New York, Love Actually, Kingdom of Heaven, Batman Begins), ki ga je, dasiravno že v letih, sila zanimivo videti v zanj neznačilni vlogi dežurnega hardfuckerja in se z odločno karizmo (pa tudi vsemi kinetičnimi in balističnimi izpadi) odreže dovolj prepričljivo, da me ne bi čudilo, ako bi se še kdaj pojavil v kakšni podobni vlogi.

1 komentar:

  1. Pogledal. Ja, ok, povsem zadovolji. Akcija na kvadrat in če rabiš adrenalinski žur, je to to! Čeprav sem se na hardfuckerja Neesona težko navadl.

    OdgovoriIzbriši