21. maj 2009

Moj ducat postavnih


Kadarkoli (heteroseksualni) moški govori o tem, kateri igralci so mu všeč, je to malce kočljivo in pomenljivo, češ (skomig, pomežik), glej ga, latentneža, ki rosnih oči skrivaj občuduje postavneže. A tovrstni predsodki mi na srečo še malo ne povzročajo sivih las. Zakaj bi bili moški igralci kaj manj vredni od žensk, in če sem pred časom razodel svoj ducat prelestnih, zakaj ne bi mogel na ogled postaviti še njihovih kolegov, ki so mi vzbudili pozornost? Filmi so navsezadnje predvsem vizualna umetnost, zatorej je naivno misliti, da zunanji videz ne šteje; pri igralcih resda v nekoliko manjši meri kot pri Hollywoodskih lepoticah; a gledalec, ki trdi, da se vsaj občasno ni želel poistovetiti s katerim od filmskih junakov, bi preprosto lagal, ali pa v njem ni dovolj filmoljuba, da bi to odkrito priznal.

Kot rečeno: v mojem seznamu za igralce velja povsem enako kot za igralke. Mogoče res ne morem biti povsem objektiven pri ocenjevanju videza (recimo, da se skušam postaviti v žensko kožo in se vprašati, kdo bi mi bil všeč), zato pa toliko bolj zanesljivo vem, kateri igralski performansi so me prepričali in kateri filmi dotičnih postavnežev v mojih očeh veljajo za nesmrtne mojstrovine. Če pa že govorimo o moški lepoti: odbijajo me poženščeni ali narcisoidni, samooklicani lepotci (did anyone say "Lorenzo Lamas"?), ki v določenih krogih veljajo za "seksualne simbole" (v čigavih očeh, se sprašujem); zato pa si ne morem kaj, da ne bi (skrivoma, seve) opazil čedne možatosti, karizmatičnosti, neomajne pokončnosti, osebnosti, cineastične prezence in veličine duha. Ker naj jih bo natanko 12, sem verjetno marsikoga izpustil; a vsi se pač niso uvrstili in tokrat bodi dovolj, lestvica je zaključena celota.

Mislite si torej, kar hočete. Tole je moj ducat dedcev, ki so (bili) všečne zunanjosti, predvsem pa zabavni, zanimivi, prepričljivi, nepozabni glumači. Nemara bo pa všeč kakšni naključni ženski obiskovalki tega bloga.












9 komentarjev:

  1. Brez Marlona Branda? Bejž no...

    OdgovoriIzbriši
  2. Mhja. Kot moški se mi ni zdel baš hudo čeden, kot igralec pa pogosto malce precenjen. Samo moje mnenje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hehe Renegade res manjka na tem seznamu... s Čakom Norisem :D

    OdgovoriIzbriši
  4. seriously, kje je brando :P

    OdgovoriIzbriši
  5. Seriously, Brando se na mojo lestvico NE uvrsti. :P

    OdgovoriIzbriši
  6. hmm. nisem ziher, ampak, a je za Denzelom Ewan al ne? No, če je, prav, če pa ni, pol je pa to zato, ker gostuje na moji lestvici, skup z Javierjem in Beniciom srkajo pir.

    OdgovoriIzbriši
  7. :D Sprašuješ, ali je na naslednji slikici takoj za Denzelom Ewan? Ewan who? McGregor mogoče? Nikakor ne, pač pa francoski veteran Alain Delon, ki si je večno slavo med igralci že zdavnaj prislužil, pa ne zgolj zaradi svojega lepuškastega videza, temveč tudi zaradi prepričljivega performansa. No, vsaj meni se zdi tako.

    OdgovoriIzbriši
  8. aha, Alain torej. priznam, da z njegovim opusom nisem najbolj seznanjena, na tej fotki bi ga pa gladko prodala za gospodiča McGregorja. sicer pa - zanimiv izbor, čeprav mene Pitt in Jude še do danes nista prepričala. katera njuna vloga pa je prepričala tebe? Pitt kot B.Button in Jude kot mevžica v Closer?

    OdgovoriIzbriši
  9. Pitt in Law sta zelo spodobna igralca, prvi me je prepričal recimo tukaj, drugi pa recimo tukaj, ampak imata oba še druge, sila prepričljive vloge in like.

    OdgovoriIzbriši