28. avg. 2009

Cherchez la femme: 7 najstrašnejših


Prejšnji prispevek mi je kot navdušenemu privržencu grozljivk in trilerjev dal povod za razmišljanje o tem, kateri ženski liki so mi ob ogledu najbolj naježili kožo — med onimi filmi, ki jih poznam, seveda. In že je nastala spet ena lestvica (postal sem pravi obsedenec s temi seznami naj-česarkoli-že), ki ne odraža nujno kakovosti filmov in mojega vtisa o njih ter celotnega konteksta njihovih zgodb, temveč pove zgolj to, kateri posamični lik mi je v njih vzbujal srh, mi krčil želodec in iztiskal potne srage.

Pustimo tokrat ob strani freudovske insinuacije, nezavedne strahove in simboliko spolnih arhetipov o tem, zakaj sploh mora biti strašljiv ženski filmski lik in kakšno sociološko-medijsko funkcijo ima za (moškega) gledalca. Nanizal pa sem jih brez posebnega reda in preferenc, zgolj kronološko. O kriterijih ne bi posebej razpredal; zakaj med njimi denimo ni "matere" Normana Batesa, ve vsakdo, kdor pozna sloviti Psiho (vsaj upam), slavna Bette Davis kot Baby Jane pa je sicer mučno groteskna, a vendarle ne dovolj srhljiva. Tako gre torej mojih 7 najstrašnejših deklet.







2 komentarja:

  1. carrie

    pa una sestra v one flew over the cuckoo's nest

    OdgovoriIzbriši
  2. Ufff, tale Zelda je bla tut men scary.

    OdgovoriIzbriši