28. okt. 2009

Ducat umazanih za Noč čarovnic

31. ıɳoϯσƙα ıɳ 1. ısϯσραɗα, ℓεϯα 2ōō9 vℓαɗαvıɳε Ƙtυℓυȷα

Če v mrzlično prazničnem vzdušju že pišem o nekaterih filmih, nezgrešljivo povezanih s predvečerom vseh svetih (ki mu čez lužo rečejo halloween), bom za nameček pak priporočil še ducat omiljenih filmov, ki se mi zdijo nadvse primerni za ogled na ta dan. To niso nujno najboljše grozljivke nasploh ali filmi, ki vsebujejo motive dneva duhov, okostnjakov in izrezljanih buč, marveč srhljivi, napeti, zabavni (kakor komu) in povečini kultni umotvori, vredni ogleda v dobri družbi ali filmsko obarvane večerne izkušnje v dvoje, seveda s škatlo pokovke in golido kokakole pri roki.

Evil Dead 2: Dead by Dawn (1987)


A Nightmare on Elm Street (1984)


The Silence of the Lambs (1991)


Night of the Living Dead (1968)


Sleepy Hollow (1999)


Pet Sematary (1989)


The Exorcist (1973)


Halloween (1978)


The Fog (1980)


Suspiria (1977)


Psycho (1960)


The Fly (1986)

8 komentarjev:

  1. Uhu dober izbor. Morda bi sam dodal še kakšnega Jasona, ta mi je bil vedno precej všeč.

    OdgovoriIzbriši
  2. @Pauc: hvala za povezave in omembo, moj izbor je sicer subjektiven in naključen — filmov, ki bi si jih na halloween veljalo ogledati, je seveda še veliko več. Kar zadeva zombijade, so po pravici povedano izjemno gledljiva tudi nadaljevanja Romerove klasike, osebno mi je kar kul npr. Savinijev rimejk, in če omenjam tega slavnega kostumografa, je tukaj še From Dusk Till Dawn (1996); kar zadeva parodije zombijad, pa izjemno zabavni Shaun of the Dead (2004). Prijeten ogled ponujajo še Creepshow (1982), The Legend of Hell House (1973), televizijski projekt Trilogy of Terror (1975), klasike kot Herzogov Nosferatu: Phantom der Nacht (1979), de Palmova Carrie (1976), Kubrickov The Shining (1980), Hooperjev Poltergeist (1982) ali Carpenterjev The Thing (1982), pa marsikateri umotvor Sama Raimija, Tima Burtona, Daria Argenta ali Davida Cronenberga (tudi kakšen Polanski bi sedel, za geekovske sladokusce pa Fulci ali Bava), potem sta tukaj seveda klasiki The Texas Chain Saw Massacre (1974) in Friday the 13th (1980) oz. kateri od njunih derivatov, ne gre pozabiti še na kultnega Hellraiserja (1987), za ljubitelje ZF pa Event Horizon (1997) ali kar legendarni Alien (1979) in njegova nadaljevanja. Med novejšimi umotvori bi bilo zabavno (ponovno) videti Ajov Haute tension (2003), Marshallova Dog Soldiers (2002) in The Descent (2005), pa tudi prvi del franšize Saw (2004) in za manj zahtevne gledalce (meni sicer ne tako všečni) Hostel (2005), za skandinavsko orientirane pa Lat den rätte komma in (2008) ter seveda Dod sno (2009). Če se ozremo še po Aziji, pa so ogleda vredni korejski Janghwa Hongryeon (2003), japonski Ringu (1998) ali pa magari njegov ameriški rimejk The Ring (2002). Skratka, dolgčas ne more bit.

    OdgovoriIzbriši
  3. Jaz priporočam da si ogledate tudi kakšne video opise "Cinemassacre's Monster Madness". Nek model (James Rolfe) je vsak dan v oktobru video-recenziral eno grozljivko. Posnetki so zanimivi, razgibani in informativni; čeprav včasih vsebujejo za spoznanje preveč spoilerjev.

    Ogled: http://www.cinemassacre.com/new/?page_id=1373

    Vredna ogleda sta tudi lanski "Cinemassacre Monster Madness", kjer je opisal vse filme franšize Godzilla, in pred-lanski, kjer je kronološko opisoval razvoj in prelomnike v horror žanru.

    Vredno ogleda!
    Lep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  4. @Aleš K. - super, najlepša hvala. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Si pogledal kak njegov prispevek? Kako se ti zdi tak način "opisovanja" filmov? :)

    PS. Če težim (smetim) potem reči in bom takoj nehal!

    LP

    OdgovoriIzbriši
  6. Seveda ne smetiš, kje pa, vesel sem kakršnekoli informacije o filmih, jaz pa seveda še zdaleč ne poznam vsega.

    Videokritike so zanimive in prinašajo svež pristop, tu in tam so sicer malce naivne in premalo kritične (zlasti premalo je za moj okus razlage pomenov, simbolov in širšega alegoričnega konteksta), mi je pa všeč, da se osredotoča (tako kot jaz) na starejše filme. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. "lasti premalo je za moj okus razlage pomenov, simbolov in širšega alegoričnega konteksta"

    meni je pa ravno to všeč, saj si vsak stvari razlaga drugače in je brezveze gledalca prepričevati v nek prav (razen če avtor filma izrecno sam ne pove, kaj je mislil)

    OdgovoriIzbriši
  8. Se strinjam, seveda je res, da je vsako mnenje v bistvu mogoče jemati kot subjektivno, in tudi sam si ne domišljam, da imam pri čem prav (ali ne), se mi pa zdi pomembno argumentirati mnenje in ga opremiti s potrebnimi referencami in kontekstom. Meni pa je recimo zanimivo, kaj (vse) različni ljudje vidijo v nekem filmu in kakšne pomene in simbole razkriva (seveda ne vsak).
    :)

    OdgovoriIzbriši