26. mar. 2012

The Devil Inside (2012)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●○○○○○○○○

Jaz tega ne razumem več. Očitno ne gre več za filme, temveč za nekakšne najstniške psevdo-kulturne družbene fenomene ali nekaj takega, ki skorajda nimajo več zveze z običajnimi kategorijami produkcije sedme umetnosti — kot so režija, scenarij, igralski performans, dramaturgija, zgodba, izvirnost, umetniška vizija in podobno. Nizkoproračunska grozljivka ameriškega scenarista in režiserja Williama Brenta Bella (ki se je menda odpovedal uradnim novinarskim screeningom in so ga zato kritiki popljuvali, vendar zvito računa na virusno-mrežni marketing) se je nemudoma povzpela na lestvico dvajsetih najbolj dobičkonosnih projektov vseh časov (vir: www.the-numbers.com, dne 26. 3. 2012) in postala nov hit trenutka. V spodnji tabeli so nanizani aktualni rekorderji profitabilnosti (razmerje med vloženimi sredstvi in dobičkom, preračunanim po normalizirani vrednosti globalnih prihodkov).



naslov filmaproračunprihodekfaktor
Paranormal Activity15,000196,681,656655,505 %
Mad Max200,00099,750,00024,837 %
Super Size Me65,00029,529,36822,615 %
The Blair Witch Project600,000248,300,00020,592 %
El Mariachi7,0002,041,92814,485 %
Night of the Living Dead114,00030,000,00013,058 %
Rocky1,000,000225,000,00011,150 %
Halloween325,00070,000,00010,669 %
American Graffiti777,000140,000,0008,909 %
Clerks27,0003,894,2407,111 %
Once150,00018,997,1746,232 %
The Stewardesses200,00025,000,0006,150 %
Napoleon Dynamite400,00046,140,9565,668 %
Open Water500,00055,116,9825,412 %
Friday the 13th550,00059,754,6015,332 %
Gone with the Wind3,900,000390,525,1924,907 %
The Birth of a Nation110,00011,000,0004,900 %
The Big Parade245,00022,000,0004,389 %
Saw1,200,000103,096,3454,195 %
The Devil Inside1,000,00083,261,9444,063 %



Film je, kako naj se čimbolj prefinjeno in profesionalno izrazim, totalen drek. Kot da še nismo imeli dovolj žanra kvazidokumentarcev (še iz časa Čarovnice iz Blaira) oz. podzvrsti "najdenih posnetkov" (še iz časa kulta Cannibal Holocaust) in zgodb o izganjanju demonov (še iz časov Izganjalca Hudiča, Znamenja, Poltergeista idr.) in kot da nas tozadevno niso komercialno nabrisali že Paranormal Activity (2007), The Fourth Kind (2009), The Last Exorcism (2010), Apollo 18 (2011), The Rite (2011) in še marsikateri — nas (de)Bill Bell zdaj vnovič veselo šiba od zadaj s prežvečeno "dokumentaristično" iz-roke-posneto štorijo o Isabelli (Fernanda Andrade), ki po mnogih letih v nekem italijanskem sanatoriju obišče svojo blazno mater Mario (Suzan Crowley), pred leti obtoženo večkratnega srhljivega uboja (kar naj bi se zgodilo med neuspelo eksorcistično seanso). Da bi bolje "razumela" tozadevno obsedenost, se mladenka v spremstvu izkušenih vatikanskih "nelegalnih izganjalcev" udeleži nedoumljivega psihološko-verskega obredja; stvari kmalu uidejo izpod nadzora, film pa iz že tako enolične, srhljivo nezanimive, komaj gledljive greznice skrene v nepopisno zaudarjajoč cineastični sekret, ki se v (dobesedno) olajšanje gledalca slednjič zaključi z enim najbolj neumnih in nedorečenih epilogov vseh časov. Igralski performans na ravni amaterskih posnetkov rojstnodnevnih zabav na YouTubu, strahovito zoprna, tresavična in zrnata vizualizacija, neobstoj scenarija in artikuliranih dialogov (ki celo med "Italijani" potekajo v nekakšni patetični angleščini) in za nameček še cinični disclaimer v odjavni špici, ki občinstvo "za več informacij o primeru" napoti na spletni naslov www.TheRossiFiles.com — pa je analna inhibicija popolna. Toplo odsvetujem ogled — razen kliničnim mazohistom, ki uživajo ob krvavem glodanju lastnih gležnjev spričo neznosnega dolgočasja, med jadikovanjem o zapravljeni uri in pol.

6 komentarjev:

  1. in ta film potem pride v slovenske kinematografe ogromno ogromno boljših pa jih izpustijo.
    Bad bad bad filmsko industrijo je začel vodit denar,denar in izključno samo denar,kar je resnično žalostno.
    Kako je bilo včasih fajn ,ko so bila filmska merila čisto drugačna od današnjih.ko so bila merila oskarji in kakovost filma,ter je na tem temeljil zaslužek.Ko so oskarji odločali o tem,kateri filmi bodo upešeni.Danes pa ne,danes je vse drugače danes je merilo denar zato pa dobimo takšna skropucala,kot so The Devil Inside,Transformers,vsi filmi Adama Sandlerja.Povej mi kakše res slabe filme iz 90s,80s,70s vem,da so ampak so proti tem najboljši filmi.
    Še najbolj se letos kaže v tem,da letos v kinih sploh ni bilo Huga (Martin Scorsese,Ben Kingsley,3-D,oskar nominacije ter številne druge) to so ta prava merila,ki bi se morala gledati pa vidimo,da je komaj prejšni teden film Hugo prilezel končno iz velikega minusa in končno uspel zaslužiti svoj budget-170 milijonov.
    bedasto res bedasto.
    Tole je malo off topic vem ne.Ampak dobro,kako se ti pa je zdel konec,vsaj konec je bil zadovoljiv,če film ni bil.

    OdgovoriIzbriši
  2. :D Filmoljub, si upal sploh na drugačen razplet kakovosti filma, kot si ga dobil? Čeprav, zgleda da ti je vseeno bil slabši od pričakovanja. Eh, tega bom pa kar preskočil. Btw. zanimiva lestvica.

    OdgovoriIzbriši
  3. @Niko: [...] "slednjič zaključi z enim najbolj neumnih in nedorečenih epilogov vseh časov."

    epilog = razplet, konec

    Film je čisti ekskrement, konec pa je še najslabši od vsega. Izguba časa in denarja za vstopnico.

    OdgovoriIzbriši
  4. "temveč za nekakšne najstniške psevdo-kulturne družbene fenomene"

    this is the 21st century


    kjer večina produkcije ni namenjena najstnikom (to je že napredek) ampak 10 letnim otrokom

    OdgovoriIzbriši
  5. Opa, Iztok se je spotaknil ob tvojo kritiko epiloga. Bo očitno treba pogledati.

    OdgovoriIzbriši
  6. Filma sicer nisem gledal, ampak pri meni je lestvica z največjim ROI malček drugačna: 7 moneymakerjev

    OdgovoriIzbriši