16. okt. 2012

The Messengers (2007)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●○○○○○○

Primer dvojčkov Pang oz. Dannyja Phata (彭發) in Oxida Chuna (彭順) je v marsičem tipična hollywoodska anekdota o oportunističnem pogrezanju (sprva obetavnih) filmskih ustvarjalcev v cineastični popkornovski sekret: When money talks, the bullshit walks. Režiserska brata sta zaslovela z zanimivo zasnovanim in izpeljanim akcijskim hongkongškim trilerjem Bangkok Dangerous (1999) ter s poznejšo grozljivko Gin gwai (2002) oz. The Eye (ki je potem doživela še nadaljevanji Gin gwai 2 leta 2004 ter Gin gwai 3 leto pozneje); po tistem pa je šlo z njuno izvirnostjo zlagoma le še navzdol. Sramotila sta se z istoimenskim ameriškim rimejkom lastnega filma (ob pomoči scenarista Jasona Richmana) s Cagavim Nikolajem leta 2008 in z nekaterimi drugimi projekti, kjer sicer izkazujeta dober občutek za vizualnost, a obenem tragično pomanjkanje smisla za naracijo. Njun (tukaj priobčeni) prvi ameriški projekt odlikuje žanrsko zvezdniška glumaška zasedba (Dylan McDermott, Kristen Stewart, Penelope Ann Miller, John "Leseno drvo" Corbett), a končni izdelek vnovič trpi za akutnim pomanjkanjem dramaturške globine, izvirnega koncepta in obče sporočilnosti.



Razen katatonične igralske brezizraznosti in ušivega stopnjevanja suspenza (ki ga začuda zgodaj vztrajno kvarijo razplet razkrivajoči -BU!- učinki) je zgodba tako smešno stereotipna, da bi se človek najraje zjokal. Mešanica neštetih klišejev o maščevalnih duhovih tipa Ringu (1998) ali Ju-on (2002), ki iščejo večni spokoj v komunikaciji z živečimi, ter psihološke srhljivke o temnih plateh nezavednega oz. obsedenih družinskih očetih in "zakletih hišah" tipa The Amityville Horror (1979) ali Poltergeist (1982), začinjene s CGI inačico morilskih Hitchcockovih Ptičev (1963) in zloveščo izoliranostjo kultnega Kubrickovega Shininga (1980), brez kakšne posebne povezave ali simbolike. Skratka: obubožana mestna družina se s trebuhom za kruhom iz Chicaga preseli na podeželje Severne Dakote (ki v resnici ni taka idilična nepregledna ravnica, ampak okej), kjer so postali ponosni lastniki razpadajoče podrtije in naj bi po novem gojili sončnice. V stari leseni škripajoči bajti se je bila kajpak pred časom zgodila nedoumljiva tragedija in nihče v bližnjem mestecu ne ve, kam so po tistem pravzaprav izginili Rollinsovi. Pri novo naseljenih zakoncih Solomon (Dylan, Penelope) je posebej težavna njuna najstniška hči (Kristen); njen mali bratec je nehal govoriti po avtomobilski nesreči, ki jo je nespametno zakrivila iz malomarnosti. Na vasi naj bi bili poleg dobička iz sončničnih semen deležni tudi nekaj miru za nov začetek. A jih seveda kmalu začnejo gnjaviti duhovi preteklosti, ki imajo s skrivnostnim najetim delavcem na farmi (John) očitno še neporavnane račune; kažejo se v krvavih napadih agresivnih vran in strašljivih prikaznih, ki oblegajo hišo in parajo živce njenim novim prebivalcem.

Film po zgodbi ameriškega pisca in priložnostnega igralca Todda Farmerja (Jason X, My Bloody Valentine) s proračunom 16 milijonov dolarjev je v svetovne blagajne prinesel približno 3,5-kratno vsoto, kar niti ni tako slabo. Glede vsega drugega pa je umotvor nekako na ravni enako skrpucalastega trilerja Cold Creek Manor (2003) — kjer, zanimivo, prav tako v vlogi najstniške hčere nastopi Kristen "Bella Swan" Stewart, — če ne še nekoliko slabši.

Ni komentarjev:

Objavite komentar