8. apr. 2013

Upside Down (2012)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●○○○○○○

Dober dan, jaz sem Juan Diego Solanas, dogovorjeni smo bili za sestanek. Hm ... Solanas? Juan? Moj oče je Fernando E. Solanas, eden najpomembnejših sodobnih argentinskih režiserjev.

Pozdravljeni, mladi mož. Jaz pa sem James Skotchdopole, sin pomočnika režije Walterja Skotchdopola ter tudi sam asistent režije, direktor tega studija in izvršni producent filmov kot True Romance, Crimson Tide, Enemy of the State, Man on Fire, Grindhouse in Django Unchained. Kako ste? In kaj bo dobrega?

Veste, imam eno sijajno idejo za fantazijsko, pravzaprav romantično dramo o nemogoči ljubezni in premagovanju preprek.

Mislite na eno tako "Romeo in Julija" zadevo? Verjetno veste, da smo od Shakespearovih tragedij dalje dobili milijon navdihujočih zgodb in tozadevnih filmov o nesojenih ljubimcih, ki jih ločujejo socialne, kulturne, rasne, generacijske in tehnološke razlike?

Ampak take še ne. Pazite to: mlada ljubimca, ki prihajata z dveh stikajočih se planetov z nasprotnima gravitacijama. Razumete? Obrnjena sta na glavo: prvega vleče težnost njegovega sveta navzgor, drugega pa njegov planet navzdol.

Aham, zanimivo. Zlasti zato, ker je to nelogično in fizikalno nemogoče. Ampak okej, saj je jasno, gre za domišljijsko reč, za znanstveno fantastiko. Torej "se dajeta gor", če prav razumem?

Ne, pa se ne, ker je strogo prepovedano druženje in mešanje ljudi z obeh planetov. Zgornji svet je bogat in tehnološko napreden, spodnji pa je reven in ima naravne vire. Razen tega stik dveh nasprotnih snovi po kakšni uri povzroči segrevanje materije in izzove požar.

Kako pa sta se potem sploh spoznala?

Pohajkovala sta vsak na svoji gori, ki se skoraj stikata, takole, iz nasprotnih smeri. Zaljubila sta se že kot otroka, potem pa ona (iz zgornjega sveta) med njunim izletom nekoč doživi nesrečo in izgubi spomin in pozabi nanj in na njuno mladostno prijateljstvo, on (iz spodnjega sveta) pa misli, da je mrtva in jo po mnogih letih po naključju vidi na televiziji in nato skuša priti do nje ...



Kako, "zgornjega" in "spodnjega", ali ni to navsezadnje relativno?

Seveda, ampak nekako ju pač moramo poimenovati, da ju bodo gledalci ločili med seboj.

A ni "zgornji" bogat in ves bleščeč, "spodnji" pa smrdljiva luknja?

Nekaj takega. No ja, pustiva zdaj to. Skratka, zadeva predstavlja vizualno sila obetavno premiso, eno tako nadrealistično escherjevsko uganko, kjer ljudje in predmeti visijo iz vseh smeri in morajo premagovati zakone gravitacije in se s tem simbolično zoperstavljajo razlikam med prirojenimi statusi ...

Ti vzporedni univerzumi me spominjajo na von Trierjevo Melanholijo ali pa na dramo Another Earth. Pa tudi Nolanov Inception in še marsikaj drugega mi zdaj nekako hodi po glavi. Ampak dobro, slišati je še kar zanimivo. Kaj pa zgodba?

Emm ... Kako to mislite?

Ja, zgodba pač. Kaj se dogaja sicer, kako se zadeva razplete, kakšen je družbeni kontekst, ali sta ljubimca nazadnje skupaj ali ne, ali svoja svetova rešita te uničujoče gospodarske soodvisnosti in krivic? Pa karakterizacija likov, prepričljivost, izraznost, emotivna vrednost, kemija med osrednjima protagonistoma?

Mnja, do tja v bistvu še nisem prišel, ampak ...

... Ampak sponzorja za produkcijo bi pa le radi imeli?

Hja, pa že. Najbrž.

No prav, bom razmislil, pogovoril se bom z upravnim odborom in vam potem sporočil. Ampak na dramaturgiji in kakšni malo bolj sofisticirani pripovedi pa le delajte, če že sami pišete scenarij. Saj nastavek je dober, a posrečena zamisel še ne zapolni celovečerca. Nikar ne mislite, da se bo ideja komu zdela zanimiva samo zato, ker v filmu ljudje visijo s stropa. Kaj podobnega smo že videli, veste.

Saj ne, hočem reči, saj bom, hvala, se slišimo. Kul. Ne bo vam žal, gospod Skotchdopole. Res.

Aham. Upam.

3 komentarji:

  1. Tega sem previdno izpustil, čeprav me je nekaj časa mikalo, da bi se na lastne oči prepričal, če kritiški konsenz drži vodo.

    Zanimivo branje ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Eden slabših filmov ever.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mnja, mogoče ne ravno EVER, :) zagotovo pa eno večjih razočaranj na velikem platnu v zadnjem času, tudi po mojem mnenju.

    OdgovoriIzbriši