28. maj 2013

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●○○○○○○○

Zakaj sploh pišem o takih bedarijah? Prvič, če želim vsaj občasno spremljati tudi aktualno kinematografsko ponudbo, se je skoraj nemogoče izogniti podobnim skrpucalom, saj jih je bistveno več kot tistih dobrih projektov. Drugič, če bi suhoparno opisoval samo največje mojstrovine sedme umetnosti, bi mi (a) hitro zmanjkalo štrene in (b) bi se začel kdo še dolgočasiti, med drugim tudi jaz sam. Tretjič, občasno je dobro pogledati kakšen zmazek (ki je mestoma sicer vsaj za silo zabaven), da dobiš komparativni občutek (reality check) in znaš potem ceniti dobre filme.
Najprej pohvala za presenetljivo odličen 3D, ki je danes redkost, nato pohvala, da tole ni še ena Twilight predelava bratom Grimm kot sta bila recimo Red Riding Hood z Amando Seyfried in Snow White and the Huntsman s Charlize Theron, in še pohvala, da ne gre za emo drek, ampak za povsem frajersko in razčefukaško pizdarijo, kjer nimajo otroci v kinih kaj iskati, tudi zato, ker so čarovnice, ki jih vodi Famke Janssen, precej grozljive. —Iztok



Čeravno sem se k ogledu umotvora spravil z natanko nično mero pričakovanj, sem slednjič ostal s trdim (kolkom, od mukotrpnega sedenja) in z zevajočo luknjo (v kolenu, od obupanega vrtanja vanj z odpiračem za buteljke). Kljub temu, da (me) je zagnani norveški scenarist in režiser Tommy Wirkola navdušil s svojim garažnim sarkastično-črnohumornim žanrskim poklonom Død snø (2009), se tokrat ni baš izkazal s pripovedno inovativnostjo in domiselnostjo. Hollywoodski kravatarji so ga kajpak opremili z naphano kuverto in jasnimi napotki o produkciji, kjer ni veliko prostora za avtorsko kreativnost. Potemtakem bi bilo takorekoč vseeno, tudi če bi za kamero stal Roman Končar. No ja, ako bi bil to recimo Timur Bekmambetov, bi (mi) nemara vzbudil pozornost (vsaj) z vizualnimi bravurami, tako kot v svoji mashup pretep-strel-klavščini Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012); ali pa Rupert Sanders s posrečeno anekdotično freudovsko reinterpretacijo mita Snow White and the Huntsman (2012). Tako pa ne pomaga niti sicer všečna kamera Michaela Bonvillaina (Cloverfield, Zombieland), niti glasbeno mentorstvo slavnega Hanza Zimmerja in predvidljivo umeščene gotsko-kovinske poskočnice njegovega islandskega varovanca Atlija Örvarssona; prav gotovo pa ne čudaško satirični koncept producentov Adama McKaya in Willa Ferrella (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, Step Brothers, The Other Guys, The Campaign, Casa de mi Padre), ki bržčas ne sodi v ta (multi)žanrski kuriozum. Seveda je pa možno tudi to, da jaz ne razumem tovrstnega "humorja".

Me and my sister ... we have a past. We almost died at the hands of a witch. But that past made us stronger. We'd gotten a taste of blood. Witch blood. And we haven't stopped since.



Ni toliko težava v povezovanju pomensko in tematsko nezdružljivih pojmov (kakršna sta otroška lika Janka in Metke iz slovite pravljice bratov Grimm) v puhlo trendovsko akcijsko enolončnico za manj zahtevne ume, kot v tem, da je ta docela neslana, stereotipno dodobra prežvečena, montažno nekonsistentna, kostumsko in scenografsko skromna ter vizualno neprepričljiva, scenaristično nemarno razkuhana in brez vsakršne simbolne ali satirične substance — celo blagih samoironičnih in samoreferenčnih elementov boleče primanjkuje ali pa so ridikulozno nezabavni. Infantilna čarovniška pobijavščina bi bila lahko vsaj na obešenjaški ravni ene manj posrečenih epizod bojevniške princese Xene; tako pa s plehkimi liki (Peter Stormare je že rahlo dolgočasen), leseno glumaško predstavo (ena najslabših vlog Jeremyja Rennerja), nedosledno in nesmiselno zgodbo ter dejstvom, da se čedna milf Famke Janssen večinoma skriva za coprniško masko, ne poskrbi niti za učinkovito odvračanje pozornosti od smrdljivo mastne in preveč zažgane pokovke.

10 komentarjev:

  1. Uhu Famke Janssen! Ehm, film pa res kar pljunek v prazno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Eden tistih filmov, kjer lahko razbereš filmsko razgledanost pri posamezniku. Namreč, v službi so ga mnogi (no, vsi) prehvalili, jaz pa sem v zadregi le nemo prikimaval in navdušenost preusmerjal raje na igralke :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a nisi pa hotel povedati, da je bil tebi film sranje?

      Izbriši
    2. Boš rekel, da še tega nisi doživel? :)

      Izbriši
    3. Torej so vsi tvoji sodelavci troti, le vaše visočanstvo je super razgledano. No, vsaj nerodno ti je bilo, oziroma v zadregi si bil, četudi zaradi napačnega razloga. Človek bi ti poslal rože, če bi vedel kam.

      Izbriši
    4. seveda sem, ampak pč rečem, da meni ni bil kul oz. da mi je bil beden :)

      Izbriši
    5. @šef. Saj rečem, potem pa so me že siti, ker se vedno znova ponavljam (primere preberi spodaj), včasih pa se mi enostavno ne ljubi prepirati …

      @anonimni. Če trot pomeni ocenjevati ta film kot odličen, potem ja. Oprosti, če si se tudi ti našel med temi (še enkrat premisli zakaj?). Obstajajo pač filmi, ki lažje (oz. načrtno) vplivajo na koristnika. Tako ima ta bogat 3D, lepa dekleta, kvazi kul Janka in Metko – še več razlogov proti ti je napisal že filmoljub. In tako je tudi Ted potem najboljša komedija, Mama naj grozljivka itd (v obeh primerih je podobno opazovanje pisal že Paucstadt). Če sem zaradi tega razgledano visočanstvo, ker ločim med povprečnim ali celo slabim proti dobrim, potem pač sem. Da pa obstaja ogromno »trotov« pa je jasno. Le komentarje na partisu, koloseju (ali pa razlog, zakaj se takšni filmi sploh znajdejo v kinodvorani) prebereš, pa veš dovolj. Se pa vsi ti trije sodelavci razumejo veliko bolje (potemtakem niso neumni, kot mi to hočeš poriniti v usta) na druge popularne razprave: avti/motorji/formula, sex, politika, resničnosti šovi … Evo, pri teh temah sem pa jaz trot, priznam. Rož ne rabim, lahko pa mi pošlješ prazen list, pa ti dam avtogram. Naslov sem pustil v uredništvu.

      Izbriši
    6. sori, za teda se bom pa boril do zadnjega tiha

      family guy humor 3. best humor

      Izbriši
  3. Ehhh... sem previdel in predvideval, kaj bo, pričakoval manj, dobil čisto spodoben lov na coprnice. Famke itak ni znala nikoli špilat... ampak če bi ponoči vdrla v sobo, bi bil res pod vprašajem ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Moram pa pohvaliti tvoj blog, ga berem že kar dolgo, zagarantiral si mi par ljubezenskih večerof, vse najboljše za tvoj rojstni dan... Pravi Mariborčan :)

    OdgovoriIzbriši