5. sep. 2013

Infrastruktura in logistika

Na čem sem in kako to počnem

Če že o sebi ne pišem prav pogosto in rad (ker se mi zdi, da ni veliko fascinantnega in/ali nenavadnega za povedati), pa sem mislil, da bi po petih letih in pol pisunjenja spregovoril vsaj o svoji trdini in mečini oz. tehničnem vidiku okoliščin, v kakršnih nastaja blog filmoljub. Mogoče bo to celo koga zanimalo; ali pa tudi ne. V skrajnem primeru naj ta zapis potemtakem šteje za nujni statistični balast in referenčni drobni tisk.

Prvič. Zakaj Blogger in ne kaj drugega, recimo WordPress ali Blog.com ali pa zadnje čase vse bolj trendovski Tumblr? Zgolj stvar navade in praktičnosti, Blogger je pač del Googlovega konglomerata, ki z istim uporabniškim profilom prikladno združuje vse storitve, od Gmaila in YouTube do Picasse, diskovnega prostora Drive, brskalnika Chrome ter vsega drugega, kar ponuja kalifornijska spletna mega-tvrdka Larryja Pagea in Sergeja Brina. Na platformo sem se navadil in jo sčasoma dodobra spoznal, z malce truda in znanja kode HTML je mogoče optimalno prirediti delovanje in videz bloga, česa drugega pa niti ne pričakujem. Na Facebooku ali Twitterju in podobnih čvekalih me (še vedno) ni. Če na kateremkoli družabnem omrežju, spletnem forumu ali kjerkoli drugod na internetu zasledite "Filmoljuba", tisto zanesljivo nisem jaz.



Drugič. Kar zadeva računalniško opremo in njeno rabo — pa tudi digitalno tehnologijo sploh, — sem strog minimalist. Delujem po špartanskem načelu "karseda izkoristi obstoječe" in "dosezi želeni rezultat z najmanjšo mero tehnologije". Hišni aparati z milijonom funkcij (ki jih v resnici sploh ne potrebuješ) me niti najmanj ne impresionirajo; pravzaprav me celo iritirajo, ker zanesljivo vem, da so zgolj prodajno-marketinški nateg in statusna igračka. Kot si lahko mislite, nimam iPada ali iPhona, moj mobilnik je neumen kot noč (vendar ima zelo solidno baterijo) ter je brez spletnega dostopa in zaslona na dotik (zato pa imam na pomnilniški kartici naloženo obilico glasbe in nekaj fotografij) in sploh si prizadevam, da bi me elektronske napravice čim manj zaposlovale. Kaj so že obljubljali teoretiki tehno-revolucije? Da bodo te zadeve človeku v pomoč in podporo? Mu karkoli olajšale? Ali pa, da bo ves božji dan tipkal v kakšnega od svojih mnogih gadgetov (celo med vožnjo v avtomobilu), se večino časa ter vedno znova učil uporabljati številna digitalna orodja in nenehno bolščal v takšen ali drugačen zaslon?

Tretjič. Pišem naključno, kakor se mi sprdne in me prešine, brez posebnega reda in namena, od tega konjička nimam nikakršne finančne kompenzacije (pisanje mi celo krade čas in slednjega nikoli nimam preveč), nikogar in ničesar ne oglašujem ter se ne podrejam nobenemu minljivemu modnemu trendu. Skušam biti informativen, zanimiv, morda celo duhovit.



Četrtič. Lastim si povprečen prenosnik nižjega srednjega razreda Lenovo N 500, na katerem že več let mehko prede Linux. Natančneje, najlažja različica njegove distribucije Ubuntu (ki ni nič drugega kot predelani Debian) z namiznim okoljem LXDE, ki se ji reče Lubuntu. (Pred časom sem uporabljal malce manj minimalistični Xubuntu.) Razen genialnega, edinstvenega Puppy Linuxa je to odličen operacijski sistem, ki mi je pisan na kožo in ga zlahka priporočam vsakomur. Hiter, zanesljiv, privlačen in brezplačen. Nameščen je v dveh minutah, v celoti deluje "ven-iz-škatle", med programjem pa je na voljo vse, kar potrebujem. In kako se v njem obnesejo programi Majhnega-mehkega® (Word, Excel, e-slovarji)? Ne boste verjeli: v kompatibilnostnem vstavku Wine marsikateri teče celo hitreje in lepše kot na izvirnih Oknih®. (Vključno s strojno zahtevnejšimi igrami tipa Half-Life 2.) To pa zato, ker v njihovem ozadju deluje manj zakulisnega šuma, nepotrebnih programskih storitev ter požrešne anti-virusne zaščite in lahko v pomnilniškem prostoru zadihajo s polnimi pljuči. Če namesto trdega diska uporabljaš SSD (pri čemer tiste pomembnejše reči vseeno shranjuješ na varno kam drugam, a to je itak nuja), je to čista poezija. iGet.It.

Petič. Besedila pišem v nadgrajeni Beležnici (inačica 2) oz. pingvinskem tekstovnem programu Gedit, jih ustrezno opremim s HTML kodo in šele potem (dokončana ter pregledana) kopipejstam v Blogger. Slike obdelujem v brezplačnem programu GIMP ali pa v neki prastari različici Photoshopa (ker sem se na določene postopke navadil), mislim da je sedem-pika-nula ali nekaj takega. Za glasbo uporabljam Audacious (ki ima že vgrajene filtre za zvočno normalizacijo in prekrivanje MP3 posnetkov), filme pa si ogledujem v predvajalniku VLC (bodisi DVD ali katerega drugega formata).

Šestič. Se pišemo-beremo še naprej.

17 komentarjev:

  1. Kaj je filmov zmanjkal? :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Zakaj? Ker občasno pišem še o čem drugem? Saj to počnem že ves čas. Mogoče celo koga zanima. (Razen, če ga ne, seveda.)

    OdgovoriIzbriši
  3. Saj je k00l nič ne rečem (malo je treba pobockati). Mi je pa zanimivo kako globoko si se poglobil v tehnikalije & da so nekatere dokaj drugačne od mojih. Se pa vsekakor strinjam s teboj, ko razpredaš o digitalni tehnologiji. Meni se vsi ti gadgeti dobesedno (24 kur press) gabijo. Posledično imam mešane občutke tudi o ljudeh, ki jih uporabljajo oz. se z njimi celo hvalisajo.

    Sicer pa mi je layout tvojega bloga super, edino kar me moti je preverjanje pri oddajanju komentarja. Jebat ga, sem pač lenčina.

    OdgovoriIzbriši
  4. Vem, vem. To "preverjanje" imam vključeno šele zadnje pol leta izključno zato, ker so mi sicer web-boti nasrali toliko spama med komentarje, da je postalo vse skupaj nevzdržno in ni bilo mogoče sproti brisati vsega. Žal.

    OdgovoriIzbriši
  5. Anonimnež5. 09. 13 21:50

    Daj raje kaj o tatujih!

    OdgovoriIzbriši
  6. Tvoj blog berem že dlje časa in se mi zdi super, da si se odločil zapisati še kaj bolj osebnega. Sama rada o bloggerjih izvem še kaj drugega kot samo njihova mnenja o konkretni zadevi o kateri pišejo. Če te še kdaj prime napisati kaj bolj predstavitvenega in osebnega, bi kot redna bralka z veseljem prebrala kaj o tvojem procesu pisanja.

    Predvsem pa sem se ti hotela zahvaliti za dodajo na blogroll. Hvala :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Fino :) naj povem, da mi je izgled tvojega bloga prav imeniten, vedno me nadvse zabavajo aktualne in hecne podobe na desni strani.

    Sam bi svoj blog tudi opremil s kaksnimi zadevami, a ima ta wordpress vse placljivo, no ali pa jaz nisem tako vesc rokovanja.

    Si pa presenetil, ko pravis, da tehnikalije niso tvoja stvar. Sem pricakoval ravno obratno.

    OdgovoriIzbriši
  8. Hvala. :) Ne pravim, da tehnikalij ne poznam ali da se jih celo bojim. Pravim samo, da jih ne maram.

    OdgovoriIzbriši
  9. Zanimivo, tudi sama si nisem mislila, da nisi ravno ljubitelj vseh ''tech igračkic'', vsekakor ti z vsemi temi ''starimi škatlami'' uspeva zelo dobra krinka. :)
    Pohvala za podobo ''glave'', tako ''filmoljuba'', kot občasnega ''filmoglupa''. :D

    Aja, po kakšnem kopitu, če ga sploh imaš, pa izbiraš filme za sam ogled?

    OdgovoriIzbriši
  10. Na TV sporedu jih sploh ne izbiram. Pogledam, kar pač pogledam. V kino grem manjkrat, kot bi si to želel, oz. večkrat, kot si ogledani filmi to zaslužijo. Skušam spremljati nove, a se nikoli ne bom odpovedal starim. Všeč mi je vse, kar je (vsaj) zanimivo ali duhovito, če že ne kvalitetno in izvirno.

    OdgovoriIzbriši
  11. mpc>vlc :P (čeprav uporabljam oba :D)

    & proud owner of nokia n95, najboljšega mobilnega telefona vseh časov :P

    OdgovoriIzbriši
  12. Me pa zanima s cim meris obisk? Google analytics? Ker za wordpress je placljiv plug in.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja, natanko tako, le da je že kakšno leto Google Analytics (oz. vsaj tisti njegov osrednji statistični del) po novem vgrajen že kar v sam Blogger. Koliko je zanesljiv, pa ne vem. Jaz sem do teh stvari precej nezaupljiv. Če mu je verjeti, potem ima blog filmoljub trenutno zbranih 351.600 obiskov, tj. v povprečju 300-350 na dan, nekaj takega. KLIK. Če to drži, sem kar zadovoljen.

    OdgovoriIzbriši
  14. Za wordpress pa je še plačljiv, kaj veš?

    OdgovoriIzbriši
  15. Damn. ;P Jaz za blog (od katerega nimam nikakršnega zaslužka) pa res ne bi plačeval stvari in dodatkov, no. But that's just me.

    OdgovoriIzbriši
  16. Me neither, that is why i asked. :p

    OdgovoriIzbriši