29. nov. 2013

After Earth (2013)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●○○○○○

Glumaški nastopi Willa Smitha seveda niso (in bržčas tudi nikoli ne bodo) ravno oskarjevski material; a vseeno se mi je temnopolti zabavljač še iz časov Svežega princa zdel pristen, dokaj zanimiv, naraven igralski talent. Običajno je (ne glede na vlogo in žanr) nastopal v nekakšni različici samega sebe, opletajoč z obešenjaškim trendovskim humorjem in (pogosto duhovitimi) generacijskimi ali rasnimi dovtipi (Independence Day, MiB, MiB 3). Celo v zanj manj tipičnih žanrskih ali bolj dramskih likih (I, Robot, I Am Legend) se je po mojem vsaj spodobno odrezal in prikazal dovolj prepričljive, celo razmeroma karizmatične in poistovetljive filmske figure.



A kakšnemu (nekdanjemu) igralcu so scenaristično-režiserski čevlji vendarle preveliki ali producentski škornji pretesni; razen, če gre za nesramno očitno kovanje dobička pri zavedenem delu čezlužniške srenje, navajenem debilnih komedij in neznosno plehkih zgodb, ki je pripravljen plačati za ogled kakršnegakoli filmskega iztrebka (primer takega poslovnega genija: Adam Sandler). Smith se je tako sklenil osredotočiti na potencial globalno trenutno najbolj aktivnega segmenta gledalstva: retard mularijo od 8 do 13 let, ki obisk kinodvorane dojema kot družabni dogodek obmetavanja s pokovko, razkazovanja najnovejših modelov pametnih mobilnikov, sprotnega spremljanja razprav na Knjigi obrazov in Čivkaču, telefonskih pogovorov in SMS sporočil s sošolko na drugi strani dvorane ter množičnega komentiranja dogajanja na velikem platnu. Podobno podjetno naravnanost na mlajšo ciljno publiko je očitno opazil pri najstniški fantazijski akcijadi The Last Airbender (2010) nekoč sila inovativnega režiserja M. Nighta Šalabajzerja (I See Dumb People, Unbreakable, The Village, Signs, The Happening) in domislil se je, da bi lahko slednjič združila ustvarjalne moči. (M. Night je tokrat prvič režiral po zgodbi koga drugega.) Smith je svoj podvig, v katerem bi vnovič promoviral sina Jadena (skupaj sta igrala že v dobro sprejetem in kritiško uspešnem Pršutu sreče leta 2006), načrtoval karseda velikopotezno: kot agresivno marketinško kampanjo v medijih in na družabnih omrežjih, pospremljeno s produkcijo vzporednih izdelkov (knjige, stripi, računalniške igre, tablične aplikacije) in že vnaprej zamišljeno kot filmsko trilogijo. Smith je sam napisal zgodbo (menda ga je navdihnila preživetvena dokumentaristična serija I Shouldn't Be Alive) in poskrbel tudi za poglavitne vsebinske vidike režije (Shyamalanu, ki ga je osebno najel za ta film, pa je prepustil tehnične in vizualne plati).



Se je torej Smithu ambiciozni projekt izplačal? Verjetno, kaj pa vem; s proračunom 130 milijonov (ne upoštevajoč promocijskih 100 milijonov) jih je producentom povrnil približno dvakrat toliko. Če se komu zdi, da je to vse, kar šteje, tudi prav. Kakšne trajne filmske substance ali posebej zapomnljive izkušnje (vsaj odrasli) namreč nismo bili deležni; dobili smo kot papir prozorno in plitvo prispodobo o sinovem osamosvajanju oz. njegovem "letu iz domačega gnezda" (nedvoumno prikazanem celo v nekaterih prizorih s ptiči), otročjo premiso zoperstavljanja mučni senci očetove avtoritete, (pod)povprečen CGI ter ridikulozno animirano fantazijsko favno, neenakomerno dinamiko in akcijski tempo, premočrtno in smešno predvidljivo pripoved, lesen performans in dolgočasen manko kakršnekoli širše ekološke ali družbenopolitične sporočilnosti. Sicer ne gre za najslabši film vseh časov, ki bi naravnost žalil inteligenco povprečnega gledalca; a tudi nismo dobili česa drugega od vizualno privlačne pravljice, ki bo zadovoljila le najmanj zahtevno najstniško publiko. Žal, 2013 nikakor ni najboljši letnik za filmski sci-fi.

6 komentarjev:

  1. 2013 ima Gravity, ne rabimo več :)

    pa tudi oblivion in europa report sta solidna

    OdgovoriIzbriši
  2. Aham (R), ena velika smetka.

    http://paucstadt.wordpress.com/2013/09/22/after-earth-2013/

    OdgovoriIzbriši
  3. malce off topic (ali pa tudi ne): jaz pa restekpam Sandlerja; počne kar hoče/se mu zdi fajn , ne krade in ne goljufa in ne mori in vreden je 300M USD... zdej pa, če to primerjamo z našo družbo ali celo vobče: ni tako slabo...
    a je npr. tukaj kdo, ki ne bi delal takih iztrebkov za tak denar?

    OdgovoriIzbriši
  4. Matr vola, da ob takem denarju ne bi delal takih iztrebkov. :) Zakaj bi jih? Konec koncev je že zadnjih nekaj poizkusov totalni flop in res ne vem kdaj bo dojel, da so ga gledalci siti. Denarja ima dovolj, naj pokaže, da zna še kaj drugega.

    OdgovoriIzbriši
  5. Da ne bo nesporazuma: se popolnoma strinjam glede Sandlerja. Domnevam, da je s svojimi filmskimi iztrebki pridelal kar lep izkupiček. Butast pa je zgolj tisti, ki je za njegove filme pripravljen kupiti vstopnico.

    OdgovoriIzbriši
  6. Will Smith je velih zeh,že od nekdaj se mi je zdel bebast sploh pa ne pristen in strašno nadležen ne maram tisti tip komedijantov,ki glumijo kao wanna be smešnega tipa

    OdgovoriIzbriši