5. maj 2014

Pompeii (2014)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●○○○○○○○○

Ha ha, kakšen naiven tepec sem bil, ko sem nergal in zabavljal čez zloglasno Emmerichovo katastrofščino 2012 (2009) ter se zgražal ob debilnih vulkanščinah Dante's Peak (1997) in Volcano (1997). Zdaj vidim, da so to nič manj kot shakespearske cineastične mojstrovine in oskarja vredni umotvori: premorejo zvezdniško zasedbo (Tommy Lee Jones, John Cusack, Woody Harrelson in drugi), duhovite in napete trenutke, kratkočasno (dasiravno neumno) akcijo in nekakšno (skoraj)sarkastično (verjetno nenamerno) samoreferenčno parodično distanco — predvsem pa kljub vsemu še svojstven pridih nekdanje klasičnosti nekega žanra, ki je včasih vzbujal strahospoštovanje in s tragičnimi človeškimi preizkušnjami klical po sočutju.

Danes pa očitno nimamo več t.i. filmov katastrofe, temveč le še popolno, absolutno katastrofo od filmov.
Jp, Pompeii, malo mačo film, malo zgodovinski epos, malo pa film katastrofe, se konča na enkraten način. Tako, da boste komaj lovili sapo, in tako, da se boste spraševali, če ste videli prav. Take vrste filmi se nikoli ne končajo na tak drzen način. Take vrste filme so ponavadi zelo user friendly. Pompeii je druga scena, Pompeii ima jajca, pa četudi jih pokaže šele proti koncu in na koncu. —Iztok



Moja druga velika zmota je bilo negodovanje nad smešno infantilnimi CGI akcijskimi traparijami Michaela Baya — zdaj pa vidim, da je bil možakar v resnici pravi vizionar in drzen znanilec povsem nove hollywoodske paradigme, ki je očitno prerasla v splošni trend: manj inteligentnim dvanajstletnikom (PG-13) namenjenih akcijskih kretenizmov brez vsakršne substance, ki po sporočilnosti komajda prekašajo malce kompleksnejši ohranjevalnik zaslona.

Za ta oportunistična remek dela je značilna odsotnost kakršnekoli pripovedne, zgodovinske ali družbenopolitične logike (tj. dramaturške konsistentnosti in kolikor toliko linearne montaže), smešen prikaz posamičnih bojev in celo množičnih spopadov brez vsakršne eksplicitnosti (to pomeni praktično brez ene same kaplje krvi), karakterizacija likov in glumaška predstava na ravni gledališke igre v vrtcu za otroke s posebnimi potrebami, ridikulozno plastičen CGI poudarek na vizualni plati fizikalnega uničenja ter naravnih katastrof, bebave instantne romance in ljubezenske zgodbe med poldimenzionalnimi liki brez kakršnekoli vzajemne kemije, otročje poveličevanje junaštva in črnobel prikaz karikirano stripovskih, absurdno neranljivih likov. Mimogrede: najbrž mi ni treba posebej omenjati, da film — ki se z bojevanjem v areni obupano trudi posnemati Gladiatorja (2000), a pri tem kajpak žalostno popuši, — nima skoraj nikakršne zveze s historičnimi dogodki, ki so pod plastmi pepela pokopali starorimske Pompeje. (Ste vedeli, da je to mesto poplavil cunami? Ha ha, ne sprašujte.)
Kit Harington je okej, Emily Browning ni tako zelo moteča, Kiefer Sutherland je povprečen in premalo prepričljiv, Adewale Akinnuoye-Agbaje pa je faking awesome in ukrade vsak prizor, v katerem se pojavi. Že zaradi njega je tale film vreden gledalčeve pozornosti, jebemtiš. Res je kul, res je tak, da bi lahko kot za šalo odfural cel film na svojih ramenih, ali še bolje, ko ga ni na sceni, film crkuje. —Iztok



Še vedno ne morem verjeti, da se umotvor režiserja Paula W. S. Andersona (Event Horizon, Resident Evil) ponaša s takimi igralskimi imeni kot Jared Harris, Kiefer Sutherland in Carrie-Anne Moss. Ne vem prav dobro, ali bi se jim od srca smejal ali pa bi me moralo biti zanje v dno duše sram. Sem pa zato prepričan, da lahko Andersonove Pompeje ob boku nedavnega Harlinovega Herkula (2014) uvrstimo med najžlahtneje dehteča (kvazi)zgodovinska cineastična govna zadnjega časa in se upravičeno tolčemo po glavi, ako smo za ogled teh brezmožganskih jajc celo kupili kinovstopnico.

5 komentarjev:

  1. Se popolnoma strinjam - film dejansko nima ene same svetle točke, še vizualno je porazen. Beyond bad, celo za h'woodski popkorn.

    OdgovoriIzbriši
  2. Aha. Potemtakem naj ga čim hitreje izbrišem, preden naredim škodo sebi in svojemu času?

    OdgovoriIzbriši
  3. Jaz bi rekel, da ne zamujaš čisto nič. Ampak to mi boš verjetno verjel šele takrat, ko bo ogled za tabo. :P

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdravljeni,

    smo študentke FDV in delamo raziskavo o kinu, ki bi bil najbolj primeren za filmofile, zato vas prosimo, da nam pomagate pri raziskavi z izpolnjevanjem ankete.

    Povezava do ankete: https://www.1ka.si/a/40907

    Najlepša hvala in lep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  5. Študentkam FDV pa seveda rad(i) pomagam(o). Ni za kaj. :)

    OdgovoriIzbriši