31. okt. 2014

Samhain, again

31. ıɳoϯσƙα ıɳ 1. ısϯσραɗα, ℓεϯα 2ō14 vℓαɗαvıɳε Ƙtυℓυȷα

Od letošnjih grozljivk ne bi znal na izust našteti več kot tri solidne, pa še te se mi niso trajno zasidrale v dolgoročni spomin in sem pravzaprav že pozabil nanje; četudi drži, da koledarskega leta 2014 še ni konec oz. pride na filmska platna še marsikaj. Pravzaprav je ravno noč čarovnic in turobni čas pred božičem strateško ciljno obdobje za navduševanje recenzistov™ in ježenje kože gledalcev. Prav v predzimskem času marsikje priredijo tudi nekatere najpomembnejše letne konvencije in festivale grozljivk: med 3. in 5. oktobrom se je v ameriškem Louisevillu tako (tudi) letos zgodil Fright Night Film Fest (med posebnimi gosti prireditve je bil tudi Doug 'Pinhead' Bradley), med 2. in 5. oktobrom častitljivi ShriekFest v Los Angelesu (zmagovalec med celovečerci je Berkshire County režiserke Audrey Cumming po scenariju Chrisa Gambla), med 14. in 23. oktobrom pa prav tam še slavni ScreamFest Horror Film Festival (zmagovalec med celovečerci je La casa del fin de los tiempos režiserja Alejandra Hidalga). Od 9. do 18. oktobra je trajal mednarodni Spooky Movie Film Festival v ameriškem glavnem mestu, med 20. in 26. oktobrom je potekala podobna zadeva v prestolnici zvezne države Rhode Island (veliko nagrado med celovečerci je prejel Alice D režiserke Jessice Sonneborn, prvo nagrado pa Another World režiserja Eitana Reuvena); med 16. in 24. oktobrom pa so strašili na slovitem After Dark v kanadskem Torontu. To pa še ni vse: od 13. do 16. novembra letos se bo v Velikem Jabolku odvil Horror Film Festival, od 20. do 30. novembra bo v avstralski prestolnici A Night of Horror; 10. novembra opolnoči pa bo v okviru mednarodnega filmskega festivala v britanskem Leedsu celonočni Night of the Dead — in tako naprej, verjetno še zdaleč nisem naštel vseh strašljivih jesenskih filmskih dogodkov. (V noči na 1. november bo v ljubljanskem Kinodvoru 7. maraton grozljivk.)

Kopica lase sršečih filmskih zgodb z letnico 2014 nas potemtakem še čaka pred koncem leta; predtem so namreč šli nekateri tovrstni žanrski umotvori neopaženo mimo ali pa so imeli marketinško smolo s časovnim razporedom in jih je v kinodvoranah tržno zasenčil najnovejši trendovski rimejk, sequel ali reboot stripovske franšize — denimo kakšna infantilna CGI in PG-13 debilščina tipa Drekula UnTurd (2014) ali kaj podobnega. Kar zadeva umetniško obrobne, nizkoproračunske in neodvisne projekte (da o tistih neameriških ne govorimo), pa je tudi bolj ali manj znano, kakšna je njihova usoda: v naše kinodvorane ali videoteke pridejo ob Svetem Nikoli, na medmrežju pa predstavljajo ravno prav neznatno kritično maso, da jih tudi tam zaman iščemo. Je kdo recimo že slišal za katerega od naslednjih filmov: Headless, The Nanabijou Tapes, The Blue Elephant, The Redwood Massacre, Gore Quebec, Reminiscence, The Black Tape, Lokalvardaren, House of Temptation, The Hanover House, Dementia, The Ark of the Witch, Meet Me There in tako naprej (vsi z letnico 2014)? No, vidite. Nikar se ne trudite.

Opomba. Če je širina zgornjega YouTube videoposnetka napačna ali se ta sploh ne predvaja, je to verjetno zato, ker uporabljaš omejeni brskalnik MalegaMehkega™ Internet Explorer ®

Na neodvisne in pozornosti vredne festivalske projekte bo treba torej še malo počakati, letošnja doslej znana bera grozljivk pa je bila zanikrna, kakorkoli jo obrnemo; zato se velja ozreti še v prihodnje leto in upati na boljše. Kaj nas bo (predvidoma) strašilo v letu 2015? Predvsem spet rimejki in sequeli, kakopak — a vendarle (vsaj občasno) tudi kaj drugega, na srečo. Razmeroma neznani režiser Tom Harper tako prinaša nadaljevanje The Woman in Black: Angel of Death z razmeroma neznano igralsko zasedbo, dočim se Daniel 'Harry Potter' Radcliffe (ki je ob črni dami itak potegnil kratko) vrača v še enem rimejku literarne klasike Frankenstein s soigralcem Jamesom McAvoyem. Predelavo bo doživel tudi kultni Poltergeist; za kamero bo sedel neki Gil Kenan (nikad čuo), zvezdniška glumaška ekipa (Sam Rockwell, Jared Harris, Rosemarie DeWitt) pa vzbuja nekaj upanja, da zadeva morda ne bo povsem negledljiva. Prav tako bomo še enkrat videli Amityville: The Awakening režiserja Francka Khalfouna (po lastnem scenariju) z Jennifer Jason Leigh in s Kurtwoodom Smithom, kdovekateri Friday the 13th (o katerem ni še ni nič znanega in me zategadelj baš ne navdaja z zaupanjem) ter strašljivo antologijo Goosebumps z Robom Lettermanom na režiserskem stolčku. Nadaljevanja bodo povsem predvidljivo (zeh) pripadla Leighu Whannellu oz. njegovemu Insidious: Chapter 3, scenaristoma Carey in Chadu Hayesu oz. njunemu The Conjuring 2: The Enfield Poltergeist (kajpak se vračata tudi Vera Farmiga in Patrick Wilson), dokaj neznanemu Ciaranu Foyu oz. njegovemu Sinister 2, mlademu entuziastu Michaelu Doughertyju in njegovi čarovniščini Trick 'r Treat 2 (vnovič po lastnem scenariju) ter Jamesu DeMonacu in njegovi ulični pobijalščini The Purge 3.

Nazadnje še k prgišču obetavnejših projektov. Nadarjeni avtor strašljivega zrcala Mike Flanagan prinaša nadnaravni triler po lastnem scenariju Somnia o dečku, katerega srhljive sanje se manifestirajo v otipljivo grozo (Kate Bosworth, Thomas Jane); entuziastični cine-metalski enfant terrible Rob Zombie nas bo (s svojo stalno igralsko zasedbo) razveseljeval v celovečercu o grozljivi igri 31, ki jo mora uprizoriti pet ugrabljenih ljudi, da bi preživelo; Guillermo del Toro nam bo poklonil srhljivko Crimson Peak o mladi ženi, ki odkrije, da njen novi soprog ni tisto, kar se zdi (Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Mia Wasikowska); Takashi Miike pa nam bo naklonil še eno od svojih bizarnih grotesk Gokudô Daisensô. Po čudaški mashup knjižni predlogi Setha Grahame-Smitha (oz. pisateljice Jane Austen) nas čakajo Pride and Prejudice and Zombies; izpod peresa Marka Brandona in Damona Wintersa pa komična grozljivka Neutron Zombies, ki navdušuje predvsem z igralsko zasedbo (William Shatner, Bruce Campbell, Harvey Keitel, John Cleese, Tom Savini). Po dolgem času se vrača tudi Stephen King oz. njegova zgodba The Ten O'Clock People izpod režije Toma Hollanda po njegovem scenariju (Kathy Bates, Jay Baruchel).
Meh, kaj pa vem. Ko bi vsaj lahko razdrl kakšno spodbudno, češ "čaka nas še eno sijajno leto za filmske grozljivke", a sem prevelik realist, da bi trosil bučke. (Bomo videli, je rekel Stevie Wonder.) Raje izklešite tisto pravo, čimvečjo bučo namreč; strateško jo postavite na verando ali balkon ter opremite z gorečo svečko, da bo odgnala morebitnega nesnovnega vsiljivca, in si na predvečer Vseh nesvetih v dobri družbi (ob golidi pokovke in šesterčku piva) privoščite katero od filmskih dobrot malce starejšega datuma. Učinek bo boljši.

Þat kann ek it tolfta, ef ek sé á tré uppi, váfa virgilná, svá ek ríst ok í rúnum fák, at sá gengr gumi, ok mælir við mik.

Ni komentarjev:

Objavite komentar