18. feb. 2015

Following (1998)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●●○○○

The following is my explanation. Well, more of an account of what happened. I'd been on my own for a while and getting kind of lonely ... and bored ... nothing to do all day. And that's when I started shadowing. —Shadowing? —Shadowing, following. I started to follow people. —Who? —Anyone at first. Um, you know, that was the whole point, somebody at random, someone who didn't know who I was.

V današnji rubriki Trivialnosti predstavljamo: kako je svoje filmsko udejstvovanje začel slavni britanski scenarist in režiser, ki se danes (upravičeno) ponaša s takimi naslovi kot Memento (2000), Insomnia (2002), The Prestige (2006), Inception (2010), prenovljena franšiza o prehlajenem posnemovalcu Janeza Bonda, našemljenem v netopirja, in nazadnje transcendenčna sci-fi vesoljščina Interstellar (2014).

Following je zgodba o londonskem mladeniču, anonimni zgubi brez družabnega življenja s pisunskimi aspiracijami (škoda, takrat še ni bilo bloganja), izgubljenim v osamljeni odtujenosti velemestne gneče. Njegovo življenje teče precej enolično in brezciljno, zato začne iz golega dolgčasa zasledovati naključno izbrane ljudi in skrivoma kukati v njihova življenja, od česar postane povsem odvisen in zato nepreviden. Tako zelo, da ga zasledovanec, prebrisani vlomilec Cobb (ja, Cobb je ime tudi glavnemu junaku v Inception) takoj razkrinka in sooči. Med naključnima znancema se razvije nekakšen parazitski odnos. Manipulativni, samozavestni in pretkani Cobb našega junaka spretno vplete v svoje vlomilske in druge spletke. Ko junak le spregleda, v kaj se je zapletel, gre medtem že vse po zlu. —Bigger Than Life


Komaj 70-minutni prvenec, kot študijska zrnato črnobela neo-noir minimalka posnet z ročno 16-mm kamero Arriflex 16 BL (nemške tvrdke Arri Group), nemara niti ne bi bil kaj posebnega; če bi ne šlo za Nolana, če ga ne bi večinoma ob sobotah v času enega leta (ko so igralci, ki so sicer imeli redne službe, utegnili) kar na domačih londonskih lokacijah in z lastnimi rekviziti posnel za smešnih 6000 dolarjev, če ne bi uporabil kar znancev in razmeroma neznanih glumačev, ki se odrežejo sijajno — predvsem pa, če ne bi udejanjil tako dovršeno strukturirane, sijajno zmontirane in v učinkovito celoto sestavljene žanrske zgodbe. Tako kot v poznejšem Mementu (po mojem skromnem mnenju še do danes njegovem najboljšem filmu) se dramaturgija neopazno prepleta z naracijo, ki s segmentirano nelinearnostjo s pridom služi pripovedi: vanjo vnaša skrivnostnost, elemente trilerja (navdihnjenega s Kubrickovimi umotvori) in surove hitchcockovske detektivke, zaokroženo gradi samozavedajočo se subjektivno relacijo med protagonistom in gledalcem ter stopnjuje napetost do vrhunca in končnega zasuka konteksta. Upoštevajoč premišljeno improvizirano naravo projekta in dejstvo, da so njegovi prihodki 40-kratno presegli produkcijski vložek, bi lahko celo govorili o sorazmerno najuspešnejšem (oz. po merilih prizadevnosti in cine-entuziazma najbolj posrečenem) filmu Christopherja Nolana.

1 komentar:

  1. "in nazadnje transcendenčna sci-fi vesoljščina Interstellar (2014)."

    Ali bomo kdaj v prihodnje uzrli še tvojo recenzijo za ta naslov? :)

    OdgovoriIzbriši