26. jun. 2015

Dylan, B.: Prohujalo sa vetrom

Ljubljana, dvorana Stožice, 25. junija 2015. Fail.

Bob Dylan je menda znan kot muzikalični genij čudak s precej samosvojimi nastopi; nikoli ne igra po pričakovanjih občinstva, z ljudmi pod odrom nima nobenega stika, ne izvaja najbolj legendarnih komadov (razen izjemoma) in tudi sicer se v slogu zadnjega glasbenega avtista obnaša, kot da je na redni vaji v domačem studiu.

Vse to so sinoči v stožiški dvorani njegovi oboževalci bržčas že vedeli; jaz pa se — kljub temu, da mu spoštljivo priznavam sloves živečega muzikaličnega mita — nikoli nisem zares ogrel za njegovo disonančno pripovedovanje z glasom prehlajene koze, ki mutira. Mogoče bi se, če bi razumel, kaj poje. Vse, kar sem si želel, je spoštljiv odnos do občinstva (ki je tja prišlo tudi iz več kot ene sosednje države) ali vsaj to, da bi nastopajoči recimo pozdravil publiko in ji nemara namenil kakšno prijazno besedo. Nič, nada, zip, pušiona. A Leonard Cohen, ki je še malo starejši (in prav nič slabši glasbenik), je pa lahko olikan in omikan?

Opomba. Če je širina zgornjega YouTube videoposnetka napačna ali se ta sploh ne predvaja, je to verjetno zato, ker uporabljaš omejeni brskalnik MalegaMehkega™ Internet Explorer ®

Nak, Dylanu je koncertni bonton očitno španska vas. Ena ura nabijanja docela neznanih komadov, napovedana pavza, še ena ura generičnega muziciranja, standardni bis, konec in jebite se, hvala lepa. Edina popevka, ki sem jo zaznal, slovita Blowing in the Wind, je bila v bizarni klavirski priredbi razobličena do neprepoznavnosti. Še dobro, da je ulični glasbenik zunaj dvorane (gotovo ni bil tam slučajno) ob odhodu poklapanega in pizdečega občinstva potem zaporedoma prav solidno odpel Like a Rolling Stone, Mr. Tambourine Man, The Times They Are A-Changin', Knockin' on Heaven's Door in še par kultnih štikelcov. Juhej, vstopnica le ni bila stran vržen denar.

8 komentarjev:

  1. Hehe. Jaz sem nekako vedel kaj me čaka in zato nisem razočaran, vsaj ne v takši meri, kot ti. Želel sem videti in slišati legendo v živo, čeprav sem vedel, da tiste prave koncertne energije ne bo - med poslušanjem imaš občutek, da sediš na neki hotelski terasi in ob večerji poslušaš band, ki te med večerjo ne želi preveč motiti. Igranje in petje po moji oceni zelo na nivoju. Repertoar - to pa je že druga zgodba.

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz na koncert ne pridem zaradi glasbe, to lahko veliko boljše poslušam tudi na domačem sistemu. Pridem zaradi filinga, čustev, doživetja in izkušnje -- tega pa mi Dylan ni dal niti malo. Naj pač samo snema in prodaja CDje, če se gre to svoje čudaštvo.

    OdgovoriIzbriši
  3. Strinjam se.
    In da se razumemo, tudi jaz sem z njim v koncertnem smislu zaključil.

    OdgovoriIzbriši
  4. LOL@ nikoli nisem zares ogrel za njegovo disonančno pripovedovanje z glasom prehlajene koze, ki mutira. :D

    Tudi drugje berem, da zadnja leta njegovi koncerti precej zaudarjajo, oz. kakor mu zapaše. Tudi meni pa njegova glasba niti slučajno ne sede. Ajd, razen nekateri nesmrtnih klasik. Pa še to so priredbe v večini boljše.

    OdgovoriIzbriši
  5. Jah, Dylan je Dylan. Briga ga za občinstvo, on ne rabi občinstva, je sam zase zadosti. Doživetje je predvsem ga videti in uživati v tem kar ponudi. Pričakovati kaj drugega od njega, bi bilo nesmiselno.

    OdgovoriIzbriši
  6. https://www.youtube.com/watch?v=frhEA03mLPM

    OdgovoriIzbriši
  7. Ha ha, dober posnetek, Hawke je car. :) Sicer pa jaz ne kupim teh kvazi-bohemskih štosev, češ, Bob Dylan je pač umetnik, on je genij, on je posebnež, on je kurac palac, ki si lahko privošči, da ne šmirgla občinstva pet posto. Ko ga jebe, potem naj pač NE koncertira, naj se zapre v studio in piše glasbo ali pa meditira. Ker če ima lahko Knopfler odličen koncert (pa čeprav tudi tam ni bilo marsikaterega komada, ki bi si ga ljubitelj Dire Straitsov želel slišati), če ima lahko Cohen fenomenalen koncert, če ima lahko Santana fantastičen nastop, potem naj se malo bolj potrudi tudi Dylan ali pa naj odjebe. Njegov koncert je bil živa beda. Komur je prav tako, pa naj mu bo in naj ga pride poslušat tudi naslednjič.

    OdgovoriIzbriši