30. apr. 2016

The Boy (2016)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●○○○○○○

Na ameriškega scenarista in režiserja nizkoproračunskih grozljivk Williama Brenta Bella sem prvič naletel pri filmu The Devil Inside (2012), še enem patetičnem derivatu o verski/demonski obsedenosti ter enem večjih bikovih izločkov tistega leta — ki se je po nekakšni nedoumljivi logiki povzpel med najbolj dobičkonosne filme (po razmerju med vloženimi sredstvi in dobičkom). Od tedaj je Brent Bell sicer obrtniško napredoval in tudi glumaška interakcija je boljša; a to bi težko rekli tudi za zgodbo, kjer je še vedno čutiti neizkušenost in pomanjkanje domišljije. (Za scenarij je tokrat odgovoren neki Stacey Menear, pisec z ženskim imenom, nikad čuo.)



Že zasnova Utelešenega zla (slovenski naslov je smešno nedomiseln ter zavajajoč) je videti tako klišejsko, da zaboli glava: srhljiva pripoved o ostarelem britanskem zakonskem paru, ki išče varuško za svojega sina — za katerega pa se kmalu izkaže, da je pravzaprav negibna porcelanska lutka. Mlada Američanka Greta (Lauren Cohan) sprejme čudaško službo v razpadajočem dvorcu, potem ko je čez lužo pobegnila pred težavno preteklostjo in nasilnim nekdanjim fantom, in tudi z nenavadno zadolžitvijo se sprijazni brez večjih težav. Očitno gre za nekakšno čustveno kompenzacijo ali družinsko terapevtsko metodo (starša sta pravega osemletnega sina izgubila v požaru pred mnogimi leti); navsezadnje nihče ne bo kakorkoli oškodovan in razen tega je plača odlična. Z lutko ravna, kot bi bila otrok iz mesa in krvi, ter razen občasnih obiskov lastnika krajevne špecerije (Rupert Evans), ki ji dostavlja hrano, med odsotnostjo zakoncev Heelshire preživlja dneve in noči v samoti. A kajpak ni vse tako, kakor se zdi: bizarni dogodki in zamolkli nočni glasovi pričajo o tem, da Greta ni edini stanovalec skrivnostnega posestva. Je mogoče, da je lutka v resnici živa — ali da jo je obsedel duh umrlega dečka?



Navdušen sem bil, ko zgodba potem ni šla čisto po utečenih smernicah že večkrat videnih grozljivk z zloveščimi, demonskimi lutkami (Dead Silence, The Conjuring, Annabelle), dasiravno si naš William tudi ne more kaj, da je ne bi prepredal z neumestnimi poskoki -BU!- v stereotipnih sanjskih sekvencah protagonistke. Napeto vzdušje, morasta atmosferičnost, umirjeno stopnjevanje dramaturgije in verodostojne (če že ne baš briljantne) glumaške predstave so dali slutiti, da se morda obeta celo kaj žlahtno staromodnega v slogu Tija Westa (The House of the Devil, The Innkeepers) ali Mika Flanagana (Oculus, Hush) — ko v resnici ne bi šlo za obsedeno lutko, temveč za like, ki so obsedeni predvsem sami s seboj. Ampak ne, Brent Bell očitno ne premore te psihosocialne pomenljivosti in metaforične globine. Namesto tematske preusmeritve sporočilnosti v človeško psihopatologijo, zlonamernost in (samo)uničevalnost se je odločil za shyamalanovski pripovedni (kvazi)preobrat ter film speljal v ultimativni kliše (tudi s smešno pretiranimi, enodimenzionalnimi antagonisti) ter v absurden, nesmiseln epilog, vreden šestnajstega nadaljevanja pokolov nesmrtnih figur Jasona Voorheesa ali Michaela Myersa — s čimer hipoma pokoplje vso avtentičnost še za nazaj. K sreči se ni docela prepustil plehki žanrski PG-13 formulaičnosti, ki v kinodvoranah ob golidah pokovke zabava manj brihtno najstniško občinstvo, in je nekatere elemente speljal malce drugače, vendar to ne reši celote: film zaključi skrajno neizvirno, nekako prisiljeno in brez vsakršne svežine.

3 komentarji:

  1. Na lagerju imam enega z identičnim naslovom. Ko sem videl tvojo oceno je dvom v verodostojnost pozitivnih odzivov, zaradi katerih sem ga sploh uvrstil na watchlisto, močno narasel. A potem ugotovim, da v mislih imam čisto drug film, z letnico 2015.

    OdgovoriIzbriši
  2. Res je, naslova sta enaka, filma pa (povsem) različna. Tukaj opisanega lahko po mojem mirno preskočiš.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tam do jeseni, ko bo znal priti kak dober film lahko ta blog mirno pospravimo najvišjo polico. Kdo gleda te filme, kdo žrtvuje čas?
    hehe kaj kadite zraven pa potem bluzite v filmu?

    OdgovoriIzbriši