31. maj 2016

Keanu (2016)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●○○○○

Keegan-Michael Key in Jordan Peele sta priljubljeni temnopolti komični duo, ki na ameriškem kabelskem kanalu Comedy Central že peto sezono zabava gledalstvo s serijo skečev Key & Peele (predtem sta skupaj delala že pri seriji Mad TV). Njuna komedija se suče okrog satire popkulture ter parodije rasnih predsodkov in družbenih stereotipov — skratka, razmeroma klasični črnski vici, katere glavnino so povedali že Richard Pryor (1940—2005) in njegovi gor-stoječi nasledniki, danes pa tovrstne štose reciklirajo in ponavljajo v nedogled. Zato sem si obetal še eno tipično moško-bratsko komedijo o prijateljih, ki se po sili razmer znajdeta sredi nenavadnih okoliščin na robu zakona — tipa Let's Be Cops (2014) ali The Other Guys (2010) ali absurdnega Get Hard (2015) ali bognedaj idiotskega Cop Out (2010). S skromnimi pričakovanji sem se torej lotil ogleda in nazadnje ugotovil, da Key in Peele pravzaprav nista najslabša komika vseh časov; upoštevajoč, da je to njun prvi filmski podvig ter šele drugi celovečerec režiserja Petra Atencia.



Potem ko ga je zapustila punca, se leni črnuh Rell (Peele) na domačem kavču zadeva in utaplja obup v samopomilovanju. Njegov prijatelj Clarence (Key), najbolj rahločutni zamorski nerd in geek, kar jih je videl svet hiphopa (njegov najljubši pevec je George Michael), ima prav tako težave s soprogo, ki ga ima za preveč neodločenega, pretirano medlega in ne dovolj možatega. Vsaj prvemu povrne samozavest in vero simpatičen sivo progast mucek, ki se pojavi na njegovem pragu. Poimenuje ga Keanu (po najljubšem igralcu) ter uporabi kot živalski model na seriji fotografij za posrečeni mačji koledar. Vendar je maček v resnici last mamilarskega botra, podajali so si ga različni zločinski liki in je med pokolom konkurence s strani zloglasnih bratov Allentown (spet Key in Peele) pobegnil iz geta — in nekega dne nekdo vlomi ter ga pride iskat, medtem ko Rella ni doma. Nerodna črnuha, ki nimata pojma, kaj pomeni življenje med uličnimi tolpami, se tako pod krinko odpravita po Keanuja naravnost v kriminalno podzemlje. Pot ju vodi mimo gangsterskih šefov (Method Man), preprodaje mamil filmskim zvezdnicam (Anna Faris), umorov in ugrabitev (Will Forte) do vplivnih mehiških zločinskih tajkunov (Luis Guzmán) — da bi naposled našla samozavest, črnski ponos, identiteto in svežo ljubezen.



Največji adut filma je sijajna glumaška vzajemnost ter kemija med obema zamorcema, ki se jima še kako pozna dolgoletno sodelovanje. Četudi ne postrežeta s čim revolucionarnim, imata prekaljena komika dober smisel za časovno usklajenost in z duhovitim ridikuliziranjem kulturno-rasnih klišejev poskrbita za dovolj fluidno, kratkočasno komično farso. Sicer v preveč televizijskem formatu malce zmotita režija in dramaturgija, ki bi se z učinkovitejšo montažo lahko bolj pomujali pri nekaterih prizorih ter nekolikanj prirezali druge (zlasti nepotrebno akcijsko tretje dejanje), vendar filmu uspe ohraniti polnovredno karakterno srž in z dobro artikuliranimi (stand-up) dialogi ne prinaša zgolj praznega teka. Pa še mucek je zares ljubek — četudi odkrito priznam, da sem sam pravzaprav bolj pasja oseba.

Ni komentarjev:

Objavite komentar