22. jul. 2016

Central Intelligence (2016)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●○○○○○

Oho, to pa je nov koncept: policist in (ne)znanec ali prijatelj, seveda popolni značajski in/ali socialni nasprotji, ki se po sili razmer lotevata skupne misije zoper dežurne nepridiprave (beri: mednarodne zločince, teroriste, vohune, prekupčevalce — po želji in navdihu). Zlajnana buddy-cop formula je nehala biti zanimiva že zdavnaj, vendar skuša Rawson Marshall Thurber (režiser presenetljivo solidne komedije We're the Millers) iz nje očitno izvleči še kaj — denimo moralko o obsojanju šolske objestnosti in nasilništva nad šibkejšimi, zapakirano v obešenjaško PG-13 akcijsko burlesko na meji med farso, satiro in (samo)parodijo. Tokrat mu žal uspe samo na pol. Krivdo gre iskati predvsem pri nedodelanem, po nepotrebnem zamotanem, nelogičnem in ne baš huronsko izvirnem scenariju; razen Thurberja sta ga pisala še Ike Barinholtz (franšiza Neighbors) in David Stassen (serija The Mindy Project).



Vendar zadeva ni povsem negledljiva in zasluga gre zlasti obema soigralcema, orjaškemu Dwaynu 'Skali' Johnsonu (The Other Guys, Pain & Gain, Hercules, San Andreas) ter pritlikavemu gor-stoječemu komiku Kevinu Hartu (The Wedding Ringer, Get Hard). Četudi je ob njuni iterakciji, utemeljeni na prepoznavni komediji nasprotij, nemogoče odmisliti Reitmanova Dvojčka (1988) in podobne (ne)smešnice, prikažeta zavidljivo mero igralske kemije ter sila kratkočasna, vsak zase netipična lika. Posebej dvometrska mišična gmota Johnson, sicer novodobna akcijska figurica, pri posmehovanju samemu sebi (ter celotni buddy-buddy podzvrsti) prikaže nekatere nepričakovane karakterne poteze, ki jih denimo njegov predhodnik Švarci nikoli ni premogel. Saj ne, da bi si od nekdanjega nogometaša in rokoborca kdo obetal zlati kipec, a vendarle je njegov lik osvežujoče drugačen ter večkrat zanimivo dvoumen (mestoma kolebajoč tudi med zoprnostjo in prisrčnostjo). Zabavljaški 'The Rock' pač zna pritegniti pozornost in tukaj je vzporednica s podobno (samo)hudomušnim Guvernatorjem najbolj očitna.



Multižanrska mešanica je očitno v trendu in tudi pričujoči se ne more odločiti, kaj bi bil raje: sočutna komična drama o travmah iz srednje šole, ki jih še odrasla oseba ne more kar tako odmisliti, komedija o krizi identitete srednjih let ter satira o ameriški kulturi dosežkov, ko nekdo ni postal tisti obetavni, vsemogočni biser, kakršen je deloval v mladosti (ko so ga izbrali za kandidata "z največjo možnostjo uspeha v življenju") — ali pak navadna streljaško-pretepaška burleska absurda, ki se predvsem norčuje iz lastnih stereotipov in miselnih vzorcev. Nazadnje izzveni kot nekaj vmesnega in čeprav povečini zadovolji srednje zahtevnega odjemalca standardnih čezlužniških dovtipov, težko prikrije trhlo pripovedno in sporočilno plat, ki je znotraj razmeroma votla, navzven je pa nič ni.

3 komentarji:

  1. Hm, da se v The Rock-u skriva nekaj več? Morda bi bilo zanimivo videti. Vsekakor dobrodošla sprememba, saj zame niti omenjeni Švarci niti Stallone nista pomenila nekega posebnega igralskega presežka, če odšteješ tiste desetine kologramov mišic, ki sta jih nosila in špricanja krvi in vsega ostalega, kar je bilo v tistih boksarsko-vojaško-zgodovinsko-policajsko-fantastičih paketih, kjer sta nastopila. Ampak to je še nekako šlo, bilo je znosno in tudi kaj za pogleat, priznam, ko pa sta stopila iz teh voda, recimo v smer humorja pa prave igre pa...tema. Nič. Nada. Nothing. Nimic. Niets. Za ugasniti televizijo in iti spat.

    OdgovoriIzbriši
  2. Švarci je bil kot parodija samega sebe vedno posrečen; kjer pa ta samoreferenca ni bila tako očitna, tudi film ni bil kdovekaj (npr. omenjena Dvojčka ali pa Junior istega režiserja Reitmana). Da ima nekaj malega igralskega talenta, pa je 'Skala' pokazal tudi že v Herkulu in verjetno še kje. Meni je njegova prezenca zanimiva in kot igralec mi ni zoprn. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično spisano. Kemija med igralcema je edino, kar drži ta film vsaj malo gor... We're The Millers se mi je dosti bolj dopadel.

    OdgovoriIzbriši