11. sep. 2017

Kidnap (2017)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●○○○○○○○

Pred časom sem se pritoževal nad ubornim trilerjem The Call (2013) dotlej suverenega režiserja Brada Andersona, kjer Halle Berry kot telefonistka iz policijskega klicnega centra posreduje med primerom ugrabitve dekleta. Dve leti pozneje so igralko o podobnem konceptu prepričali pri produkcijskem podjetju Relativity Media, ki se je kmalu po tistem znašlo v finančnih škripcih: film so s predvidenega oktobra 2015 najprej prestavili na začetek leta 2016, potem na konec tistega leta in nato na začetek leta 2017. Medtem je šla tvrdka v stečaj, pravice so za 3 milijone zelencev odkupili pri Aviron Pictures in v promocijo zmetali še 13 milijonov. Po scenariju nekega Knata Leeja (Jackass 3D, Bad Grandpa) je zgodbo posnel neki španski režiser Luis Prieto (nikad čuo) in pri umotvoru je sodelovalo še več najemniških oportunistov, nabranih tik pred zdajci. Povečini so se odrezali porazno slabo; razen lesenih glumačev in bebavih dialogov so najbolj očitni nedomiselnost dramaturške niti, obupna montaža, zanikrna zvočna podoba ter ušiva režija s strani popolnega nesposobneža, za kogar upam, da ne bo nikoli več sedel za kamero. Šalabajzerji so izvrgli enega najbolj neumnih filmov letos (ki ga bomo žal videli celo v naših kinodvoranah) in bržčas gre tudi za najslabši celovečerec, v katerem se je doslej pojavila sicer všečna čokoladna gazela Halle Berry, razen Catwoman (2004) in zloglasnega Filma 43 (2013).

Osnovna premisa sicer ni tako zelo zgrešena, četudi je do obisti prežvečena in premočrtna: osamljeni materi samohranilki, ki se preživlja s klišejskim delom natakarice, v zabaviščnem parku takorekoč pred očmi ugrabijo sinčka. Ampak ženska se ne da zmesti: odločno sede za volan svojega enoprostorca in se po avtocestah požene za avtomobilom ugrabiteljev. Do tod vse lepo in prav, a to se zgodi šele v prvih 15 minutah pripovedi. Razen sumljivega dejstva, da bi družinski minivan v resnici težko dohajal forda mustanga GT (in če odmislimo nenavadno spretno vožnjo protagonistke tudi sicer), je prvi znak slaboumnega scenarija že pogovor same Halle s seboj (ker naj bi tako gledalec bolje dojemal dogajanje), vendar tisto glavno čaka v nadaljevanju: patetična godlja najbolj absurdnih odločitev, nesmiselnega ravnanja ter butastih dogodkov, kar smo jih dotihmal videli v tem žanru. (Zakaj trapasta babnica preprosto ne povozi ugrabitelja, ko ima zlato priložnost za to?) Ne spomnim se, kdaj me je s tako gromoglasno debilnostjo in odsotnostjo zdravorazumske logike kateri film nazadnje tako razpiz vznemiril. Slabo pozicionirana kamera s čudaškimi snemalnimi koti in motečim kadriranjem, preskakujoča montaža s simptomi izginulih prizorov (kam je izpuhtel pes na pomolu?), repetitivnost scen, sila neprepričljiv razplet in za nameček še senzacionalističen epilog nikakor ne popravijo zanikrnega vtisa. Celota je videti kot nedodelan, amaterski videoposnetek lenega študenta filmske šole, ki je vanj uspel stlačiti slavno zvezdnico, zdaj pa si domišlja, da je njen čedni obraz dovolj za globalno kinodistribucijo — in ne za odplako na lokalno DVD tržišče tretjerazrednih, generičnih preganjavščin, ob katerih lahko na dolgočasen torkov večer na kavču utoneš v nemiren dremež.

Dal mi je misliti, da je cestni triler Breakdown (1997) režiserja Jonathana Mostowa v resnici pravcata žanrska mojstrovina in čistokrvna novodobna klasika. Če koga zanima zares izjemna zgodba, ki se v celoti odvije v avtomobilski kabini med vožnjo, naj si vsekakor ogleda fantastični Locke (2013) Stevena Knighta, gledalca podcenjujočo Ugrabitev pa naj raje izpusti.

2 komentarja:

  1. Breakdown pravzaprav ni omembe vreden, šteje edino http://www.imdb.com/title/tt0096163/?ref_=nv_sr_2.

    OdgovoriIzbriši
  2. No ja, (boljših) filmov o ugrabitvi je veliko, tega sem se slučajno spomnil in ga omenjam v smislu, da je v primerjavi s tukaj priobčenim prava mojstrovina. Sicer se pa strinjam, omenjeni nizozemski izvirnik je izjemen, njegov ameriški rimejk The Vanishing (1993) pa bolj ušiv, čeprav ga je posnel isti režiser.

    OdgovoriIzbriši