8. sep. 2017

The Hunted (2003)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●○○○○○

Danes 82-letni ameriški režiser William Friedkin je bil v sedemdesetih letih eno najbolj vročih imen Novega Hollywooda; zaporedoma je posnel mojstrovini, ki sta postali instantni klasiki in se za vekomaj zapisali v filmsko zgodovino: kultno Francosko zvezo (1971) ter zloglasnega Izganjalca hudiča (1973). Kot ustanovni član kratkotrajne produkcijske tvrdke The Directors Company znotraj studiev Paramount (druga dva sta bila še Francis Ford Coppola in Peter Bogdanovich) bi lahko med drugim prevzel tudi režijo nekakšne vesoljske bojevalščine, o kateri se je tedaj veliko govorilo, vendar se mu zadeva ni zdela strašno obetavna in je projekt zavrnil. In kaj? Leta 1977 je Vojna zvezd v režiji Georgea Lucasa bučno pahnila Hollywood v novo paradigmo (ki še vedno traja) in popolnoma zasenčila istočasni Friedkinov eksistenčni triler Sorcerer (1977) ter za nekaj let pokopala tudi režiserjevo kariero. Pozneje je napisal in posnel še odlično akcijsko neo-noir kriminalko To Live and Die in L.A. (1985) in televizijski rimejk slovitega 12 Angry Men (1997), dočim je bila večina njegovih drugih filmov sprejeta razmeroma mlačno in z mešanimi občutki (beri: Bug). Nazadnje se je izkazal z zanimivo kriminalno črno-komično dramo Killer Joe (2011).



Njegova zasledovalščina Preganjani po scenariju Davida in Petra Griffithsa ter Arta Monterastellija sicer ni tako zelo zanikrn film — le da gre za tematsko dokaj neizvirno in nepotrebno mešanico prvega Ramba (1982) s Silvom Žrebcem ter poznejšega Begunca (1993) s Harrisonom Fordom. Domiselnega in iznajdljivega ubežnika preganja Tommy Lee Jones, ki je kot nekdanji vojaški inštruktor tokrat za petami poblaznelemu vojaku s post-travmatskim sindromom Beniciu Del Toru. Ta žilavi specialec je videl sodobne vojne strahote krvavih balkanskih spopadov in njegov že tako razrvani čut za smiselnost in spodobnost je doživel kolaps; trpinčena duševnost ga tako požene na morilski pohod po gozdovih Oregona med tistimi, ki ne priznavajo lovskega dostojanstva in etike. Izurjen je za preživetje v divjini, neslišne napade brez sledi in ročno izdelavo hladnih orožij, še tako izkušeni policisti mu bodo težko kos; zaustavi ga lahko le njegov učitelj in veteranski stezosledec s podobnimi spretnostmi — če ga morda niso že prehitela leta in zapustila nekdanja telesna moč.

He's a killing machine. There is no way he can be indicted or tried in open court, or any court. He cannot be processed, interviewed, charged with a crime, or copped out as a psycho. His picture cannot appear in any newspaper. As far as the world is concerned, sir, Aaron Hallum doesn't exist.



Gledljivosti in kratkočasnosti najbolj zavda enolična dramaturška repetitivnost: morilskega odpadnika ujamejo, zaslišijo, ga vnovič izgubijo, spet najdejo, iz poraščenega podeželja prestavijo v urbano okolje, ves čas mu za vrat diha Tommy Lee (ki je predtem preganjal Wesleyja Snipesa), s komer se v filipinski tehniki z nožem ter mano a mano soočita enkrat, nato še drugič ter spet v krvavem sklepnem dejanju — in to je bolj ali manj vse. Nič takega, česar nismo videli že kje drugje in bolje prikazano (dasiravno so kaskaderski vložki prepričljivi, všečen je tudi manko posebnih učinkov ter solidno posneto dogajanje na pravih lokacijah); vendar ob tem zmanjka energije za poistovetljivo karakterizacijo in ganljivo človeško dramo, ki jo je znal prikazati celo Sly v svoji morda najboljši vlogi.

2 komentarja:

  1. Malenkost višja ocena ne bi škodila; navsezadnje so borilni prizori z noži posneti tako izjemno realistično, kar ne vidiš prav pogosto ( Bourne Identity je še en primer, samo da je tam še malce bolj stilizirano vse skupaj). Edino, kar me je zmotilo pri filmu, je nenavadno hitro oblikovanje nožev pred finalnim spopadom in pa seveda konec. Moj idealen zaključek: L.T. premaga Hallama, potem pa zaradi številnih ran podleže že sam, saj večinoma v spopadih z noži ni zmagovalcev. Moja ocena: 7 ob deževnih dneh. Mogoče zato ker je tudi sam film precej *deževno* posnet :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobro no, recimo kompromisna ocena 6 in roka. :) Mene najbolj moti kopiranje drugih filmov in mnogi stereotipi, tisto oblikovanje noža je seveda totalen bulšit, kar zadeva realizem, pa še veliko je takih malenkosti. Ampak oba igralca sta mi pravzaprav všeč, zato je končni vtis ena taka pozitivna ničla, recimo.

    OdgovoriIzbriši