30. okt. 2018

Samhain, just open my jugular vein

31. Vinotoka in 1. Listopada, A.D. 2018 velikega Ktuluja

V optimistični vsakoletni rubriki "Naj me kdo ubije zdaj" sem že lani in leto pred tem in sploh že zdavnaj jamral, kako ni več spodobnih grozljivk. In kaj naj? Lahko pač neham nergati, saj se tozadevno očitno ne bo veliko spremenilo. Zlasti ameriška produkcija je le še tekoči trak brezupno generičnih, konfekcijskih polizdelkov na ravni instantnega zabavišča s plenicami za najmlajše, katerih scenarij bi lahko samodejno generiral tudi Google in ki lepo podpirajo prodajo šitburgerjev ter družinskih golid dietne Coca-Cole. Zavozili so že takrat, ko so temu žanru prilepili blagajniško ugodno oznako PG-13. Nigga please. Kje je francoski novi val, ko ga potrebuješ? Kje so Korejci in Japonci in drugi azijski čudaki?

Napovedi so se (spet) izkazale za pobožne želje. Zdaj je že jasno, da sta letos najtežje pričakovani stripovsko-akcijski grozljivščini The Predator (Shane Black) in Venom (Ruben Fleischer) tozadevno popušili na celi črti, najstniški Slender Man je bil predvidljivo ridikulozen, Truth or Dare namenjen težjim primerkom Downovega sindroma, o dolgočasni Nuni in absurdnem Zadnjem ključu ne gre izgubljati besed, srhljivka Winchester pa je množično zdravila nespečnost. Kdor meni, da so bili letošnji izbranci tipa Hereditary ali A Quiet Place kakšen poseben vrhunec tovrstne filmografije, je očitno ni videl prav veliko; in komur se neskončna nizanja /odvrtki /derivati franšiz Insidious ali The Conjuring zdijo kratkočasni in gledljivi, naj se ne trudi pretirano z branjem tega prispevka.

No, kaj "strašljivega" naj bi torej (predvidoma) videli leta 2019?

Opomba. Če je širina zgornjega YouTube videoposnetka napačna ali se ta sploh ne predvaja, je to verjetno zato, ker uporabljaš omejeni brskalnik MalegaMehkega™ Internet Explorer ®

Nadaljevanja & predzgodbe. Sequel, prequel, who-the-fuck-quel. Ah, neznosna lahkost inercije. Zakaj bi si izmišljali kaj novega, dokler ista nebuloza prinaša cvenk? Andrés Muschietti se je k sreči odpovedal predvidenemu nadaljevanju svoje Mame (2013), ki ga ne bo, temveč nas bo raje osrečil z Drugim poglavjem Tistega (2017). Mar nadležni klovn še ni crknil? Z nadaljevanjem Godzilla: King of the Monsters prihaja tudi Michael Dougherty, režiser prazničnih strašljivk Trick 'r Treat (2007) ter Krampus (2015). Ker s svojim skrpucalom Gangster Squad (2013) in stripovsko mlakužo Venom (2018) ni ravno požel aplavza, nas bo skušal Ruben Fleischer prepričati z drugim delom svoje edine uspešnice Zombieland (2009) z isto igralsko zasedbo (Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg, Abigail Breslin). Podobno bo storil Fede Álvarez (Evil Dead), ki bo še v drugo zatežil s trilerjem Don't Breathe (2016). Je čoravi Stephen Lang še živ? Železo preteklega uspeha kuje tudi Rob Zombie, čigar družina izprijenih rdečevratnikov The Devil's Rejects (2005) bo očitno vstala od mrtvih v nadaljevanju 3 from Hell. Ponavljajoči se Groundhog Happy Death Day (2017) Christopherja Landona me sicer ni pritegnil, ampak zamujeno bom lahko nadoknadil v njegovem Happy Death Day 2U. Enako velja za pobijavščino A Haunting at Silver Falls (2013), ki bo doživela še drugi del, in podmorsko pojedino 47 Meters Down (2017) Johannesa Robertsa (The Strangers: Prey at Night), ki bo kljub napovedi šele prihodnje leto spet zaplavala v Naslednje poglavje. Neki Robert Rest nas bo zamoril z nadaljevanjem zaudarjajoče zombijade World War Z (2013), naslovljenim Z Dead End (Zzz), medtem ko bo neki Jose Luis Garcia Baylon priletel z vesoljščino Dead Space, ki pa nima opraviti s filmom režiserja Freda Galla iz leta 1991 (z Marcom Singerjem in Bryanom Cranstonom), temveč bo igrana različica predzgodbe originalne videoigre založbe Electronic Arts iz leta 2008. Kakšna štrena. Za nameček bo betežni Ridley Scott izprdnil nedefinirano nadaljevanje Alien: Covenant in tudi zloveščo lutko Annabelle naj bi gledali še prihodnje leto. -BU!-

Od mrtvih obujeni & sveže preobuti. Remake, re-boot, re-fuck-yourself. Spodbudno je dejstvo, da je za leto 2019 napovedanih rimejkov manj kot filmskih nadaljevanj. So se kravatarji že kje opekli in so previdnejši? Kakorkoli, tako ali drugače bomo še enkrat videli vsaj nekatera stara jajca. Sijajno. Žanrska pajdaša Kevin Kölsch in Dennis Widmyer (Starry Eyes, Holiday) bosta vnovič prikazala kultno Mačje pokopališče po knjigi Štefana Kralja (ata zdravnik bo Jason Clarke, priletni sosed pa John Lithgow), ki v izvirniku sicer ni ravno oskarjevski material, vendar je nelagodje učinkovito zbujala groteskna sestra Zelda (tokrat jo upodobi Alyssa Brooke Levine). Menda bomo še enkrat videli tudi legendarno Jakobovo lestev Adriana Lyna, tokrat izpod režijske taktirke Davida M. Rosenthala, čigar zamorski erotični triler The Perfect Guy nazadnje ni baš trgal gat občinstva. Zakaj, oh zakaj? Dobili bomo tudi osveženo, po videoigri posneto vesoljsko streljačino Doom v režiji Tonyja Giglia, namesto 'Skale' Johnsona in Karla 'Dredda' Urbana pa bodo monstrume na Marsu ugonabljali neznani glumači. Kot da ni bilo dovolj zahodnjaških kopij in rižojedih nadaljevanj s plazečimi se mulci, bo režiser Nicolas Pesce še enkrat posnel poševnooko bizarko Grudge (Ju-on). Ju-hej. Todd McFarlane, ustvarjalec serije Neverjetni Spider-Man pri Marvelu in scenarist pri letošnjem Venomu (ki se je kot zlobnež pojavil prav v eni izmed pajkovih zgodb), bo tudi v čevljih režiserja obudil še enega svojega stripovskega antijunaka, peklensko zalego Spawn, zdaj v obliki Jamieja Foxxa. In nazadnje bomo vnovič videli tudi morbidno burlesko Pri Addamsovih, tokrat v animirani inačici.

Obetavni osamelci & žalujoči ostali. Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate. Vsaj nekateri projekti prihodnjega leta so gotovo vredni pozornosti (in upanja). Recimo zlo med poganskim festivalom Midsommar na Švedskem, ki ga obljublja Ari Aster (Podedovano zlo), ter v skrivnost zavita satirična srhljivka Us režiserja Jordana Peela (Get Out), ki naj bi jo videli že spomladi. Od muh verjetno ne bosta tudi zgodovinski The Lighthouse Roberta Eggersa (The VVitch) ter umetniški Velvet Buzzsaw Dana Gilroya (Nightcrawler), oba z zvezdniško glumaško zasedbo. Sline pričakovanj izvabljata še André Øvredal (Trolljegeren, The Autopsy of Jane Doe) s prihajajočo grozljivko Scary Stories to Tell in the Dark ter kanadski mojster Vincenzo Natali (Cube, Splice) s fabulo In the Tall Grass po noveli Stephena Kinga in Joeja Hilla. Čudežni frenčfraj Alexandre Aja je po začetnem zagonu s Haute Tension sicer omagal (Mirrors, Horns, The 9th Life of Louis Drax), ampak okej, bomo z enim očesom pozorni na njegov Crawl (o junakinji, ujeti v poplavljeni hiši). Urbane mite o zakleti tehnologiji bo po lastni kratki zgodbi obujal Lars Klevberg v celovečercu Polaroid (medtem ko bo menda snemal tudi rimejk Child's Play), režiserka Floria Sigismondi in producent Steven Spielberg pa bosta udejanjila nadnaravno srhljivko The Turning po klasičnem gotskem romanu The Turn of the Screw Henryja Jamesa (glej tudi kultni The Innocents in druge priredbe). Mehiško legendo o prikazni jokajoče ženske bomo videli v filmu The Curse of La Llorona Michaela Chavesa in Jamesa Wana (Saw), stereotip obsedenega otroka nam bo v The Prodigy serviral Nicholas McCarthy, črnokomično farso o morilskem francoskem zakotju Last Village on the Right pa režiser James Crow. Šest neznancev v krvavem boju za preživetje nam bo v The Maze predstavil mlečnozobi Adam Robitel (The Taking, Insidious: The Last Key), mlado mutantsko zalego v prestavljenem The New Mutants pa avtor najstniških romanc Josh Boone (The Fault in Our Stars). Nemarno zamuja tudi Evan Marlow z že lani najavljenim Abruptio (o nesrečnežu z bombo, vsajeno v vrat), ki naj bi leta 2019 dejansko ugledal luč dneva. In kot kaže, bomo končno videli tudi projekta dveh žanrskih veteranov; Lamberto Bava, dedič rumenega šunda svojega slavnega očeta Maria in desna roka Daria Argenta (Demoni, Tenebrae), naj bi predstavil svoj umotvor Twins z Gérardom Depardieujem, starosta ameriških strašljivk Tom Holland (Fright Night, Child's Play, Thinner) pa že zdavnaj napovedani Rock Paper Dead z Michaelom Madsenom in Tatum O'Neal.

Debilizmi s čudaškimi naslovi. Fuck me. Da bi se razvedril, sem kot zanimivost izbral nekaj najbolj obskurnih umotvorov z najbolj domiselnimi filmskimi naslovi (nekateri so rimejki ali nadaljevanja), najavljenih za leto 2019. Vsaj kdo še ima smisel za humor. The Killer Clown Meets the Candy Man (Pete Jacelone). Attack of the Killer Chickens: The Movie (Genoveva Rossi). Zombinatrix (Michael Kyne). Confessions Of A Homicidal Prostitute: Demonatrix (Emir Skalonja). Bigfoot Bachelor Party Massacre (Ryan Lightbourn). Teenage Zombies (Orlando Eastwood). Must Escape from the Slaughtercity (Hank Biro). Everybody Gets Stabbed (Levon Polinelli).

Glede zadnjega naslova zgoraj: želim si, da bi se kaj takega zgodilo meni, če bo žanrska bera prihodnjega leta podobna letošnji (in vse kaže, da bo tako), se vsaj ne bom do solz dolgočasil.

6 komentarjev:

  1. Filmoljub, a si mogoče gledal omnibus-serijo Masters of Horror? Vsaka epizoda je v bistvu svoj "feature" film izpod prstov drugega režiserja (med drugim so to tudi mojstri žanra ala John Carpenter, Dario Argento, Stuart Gordon in Tobe Hooper). Stvar je zelo tipično "antalogijska" v smislu, da notri najdeš vse. Od totalnega dreka, do zelo svetlih biserov -- trdim, da se splača vreči uč zaradi teh "biserov". Precej enih frišnih idej, tebe bi pa utegnila zanimati (tudi) ekranizacija Lovecraftove (vem, da si fan, sicer ne bi izpostavil -- Lovecrafta je težko pravilno ufilmiti in tole je bolj pravilo kot izjema) Dreams in the Witch House.

    OdgovoriIzbriši
  2. Gledal sem nekaj zgodb, spomnim se recimo groteskne Argentove zgodbe Jenifer; mislim, da sem jih posamično videl še nekaj iz te serije v dveh sezonah. Moral bi si malo osvežiti spomin.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tudi jaz. So mi bili pa dokaj nepozabni (saj ne vem -- ali iz pravih, ali iz napačnih razlogov, haha) deli Cigarette Burns, Imprint in Sick Girl.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sami legendarni režiserji, itak. 🍺 🎃

    OdgovoriIzbriši
  5. Venom, ki je trenutno na skoraj 200 milijonov zaslužka in še vedno služi, je totalno popušil?

    OdgovoriIzbriši
  6. Iztok Gartner, mojster zapopadanja humorja med vrsticami in razumevanja konteksta. Mislim, da je jasno, o čem pišem. Če si prebral in razumel tudi vse tisto še pred tem stavkom, seveda.

    OdgovoriIzbriši