4. maj 2019

Missing Link (2019)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●●●○○○

Megakorporacija Weyland-Yutani The Walt Disney Company je kupila že bolj ali manj vse; med drugim Muppetke, studia Marvel ter 20th Century Fox in blagovno znamko Star Wars, leta 2006 tudi inovativni animacijski studio Pixar (Toy Story, Finding Nemo, The Incredibles, Cars) in konec marca 2019 nato še studio Blue Sky (Ice Age, Rio, Epic). Saj veste, it's only business, nothing personal. Globalni konsolidaciji se med velikimi igralci za zdaj upira le DreamWorks (Shrek, Madagascar, Kung Fu Panda, The Croods, Trolls), del ameriške tvrdke Universal Pictures oz. divizija medijskega konglomerata Comcast. Z njimi redno sodeluje še neki zasebni ameriški studio (njegov lastnik je predsednik uprave podjetja Nike), poleg britanskega Aardman Animations specializiran za vrhunsko animacijsko tehniko stop-motion, ki namesto politično korektnih pravljic in trendovsko konfekcijske estetike prinaša čudno skrivenčene, plastelinasto nesomerne figure: sijajno oživljene in čustveno verodostojno izrazne like. Pri studiu Laika so pod mentorstvom vizualnega umetnika in scenarista Chrisa Butlerja doslej zaslužni za animiranke Coraline (2009), ParaNorman (2012), The Boxtrolls (2014) ter Kubo and the Two Strings (2016).

Namesto da bi pripoved iz Frosta izklesala komičnega oportunista na lovu za zaslužkom, ga prikaže kot znanstvenega idealista z odprtim raziskovalnim duhom. Fiktivni pustolovec ob prelomu iz 19. v 20. stoletje trči v konservativno znanstveno elito, ki v vzponu elektrike, gibanj za žensko enakopravnost in v evoluciji vidi grožnjo za človeški napredek. —Matic Majcen, MMC RTV SLO

V očarljivem malem mestnem kinu KD Domžale smo si z družino med prazniki ogledali peti animirani celovečerec studia Laika, ki verno sledi njihovi pozitivni, spodbudno humanistični pripovedni in tematski usmeritvi. Zabavna avantura nas v slogu Indiane Jonesa in klasičnih pustolovskih pripovedk uči, da je pristno doživetje samo po sebi pomembnejše od slave in priznanj strokovne elite; iskreno prijateljstvo pa žlahtnejše od dobičkonosne plati raziskovalnih odkritij. Z moralno noto in ekološko ozaveščenostjo ošvrkne še zlagano politično korektnost in sprenevedavo post-moderno družbo, ki si v resnici ne želi sprememb (skupnost bojevitih jetijev v Himalaji grobo zavrne svojega "sorodnika s podeželja" bigfoota, ki je v resnici rahločutno in prijazno bitje), temveč lagodno ohranjanje samozadostnega statusa quo, v medijsko namišljenem strahu pred prišleki (beri: begunci). Prisrčno pripoved zaznamujejo čudovita estetika in svilnato gladki gibi, svojevrsten obešenjaški humor in vedro, optimistično vzdušje. Za odlično sinhronizacijo so poskrbeli slovenski glasovi Mirko Medved, Aleksander Golja, Tina Ogrin, Sašo Prešeren, Peter Urbanc, Kaya Solo in drugi.

Ni komentarjev:

Objava komentarja