15. jul. 2019

Point Blank (2019)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●○○○○○

Sumljivo znani naslov (žal) ni povezan z legendarnim Boormanovim trilerjem Point Blank (1967) z Leejem Marvinom in (k sreči) tudi ne s cenenim istoimenskim video-umotvorom iz leta 1998 (Mickey Rourke, Danny Trejo). Pač pa gre za rimejk francoske kriminalne akcijade À bout portant (2010) režiserja Freda Cavayéja — ki je bila tako uspešna in priljubljena, da je (ali še bo) doživela kar nekaj kopij: južnokorejski Pyojeok oz. Tarča iz leta 2014, indijsko tamilski Kadaram Kondan oz. teluški Mr. KK in bangladeški Password (oba predvidoma izideta pozneje letos), v delu od leta 2015 je bil tudi bollywoodski rimejk, ki je potem nekako poniknil. Tokratna ameriška različica prihaja v distribuciji Netflixa, scenarij je na/prepisal Adam G. Simon, na režiserskem stolčku pa je sedel ljubitelj težkega metala, videoiger in starih B-filmov Joe Lynch. Producentske vajeti sta prevzela Joe Carnahan (Narc, Smokin' Aces, The A-Team, The Grey) ter borilno vešči filmski in televizijski silak Frank Grillo (Warrior, End of Watch, Zero Dark Thirty), med igralsko zasedbo pa se pojavljajo tako znana imena kot Anthony 'Falcon' Mackie (The Hurt Locker, Ant-Man, franšiza Maščevalci) in celo oskarjevka Marcia Gay Harden (Pollock, Mystic River, The Mist, Into the Wild).



'Metal Gear Solid'. Solid Snake? It's a video game. —Sorry, I'm a grown-up. I don't play games. —Maybe you should try. It'd help you with your aggression problems.

Zgodba spremlja medicinskega stažista Paula (Mackie), ki v oskrbo dobi poškodovanega nepridiprava Aba (Grillo), čigar zločinski posel izmenjave visoko zaupnih informacij na USB ključku se je grdo izjalovil. Njegov mlajši brat in pajdaš Mateo (Christian Cooke) ugrabi visoko nosečo Paulovo ženo (Teyonah Parris) in po telefonu zahteva od nesrečnega bolničarja, naj iz urgentnega oddelka spravi Aba, kakor ve in zna. Po sili razmer Paul uporabi vso svojo iznajdljivost in drznost ter stori, kar mu ukazuje izsiljevalec. Okoreli morilec in bodoči predmestni mladi očka se skupaj znajdeta na begu pred policijo in kmalu se izkaže, da stvari niso enostranske in črno-bele. Na nosilcu USB je namreč seznam pokvarjenih predstavnikov zakona, ki sega od najvišjih vej oblasti, možje in žene v modrem pa bodo za vsako ceno poskrbeli, da dokazi o korupciji ne bodo prišli v javnost. Začne se napeta, adrenalinska dirka na življenje in smrt.



Kljub stereotipni buddy-cop zasnovi dvojice z nasprotnih koncev zakona, ki mora sodelovati (glej 48 Hrs. Walterja Hilla in njegove posnemovalce), je film solidno kratkočasen, mestoma duhovit in z nekaterimi prepričljivimi glumaškimi nastopi (žal ne s strani sicer zanimive Marcie), akcijski strelsko-pretepaško-dirkaški vložki so zadovoljivi, glasbena podlaga pa spevna; vendar je celokupni vtis kljub temu hitro hlapljiv. Pričakovano je še najbolj všečen Mackie, dočim mu Grillo v vlogi, ki bi morala imeti odločilno moralno težo, parira manj spretno. Za majavo čustveno linijo je razen komičnega razbremenjevanja povečini kriva neuravnoteženost prizorov, ki naj bi delovali ganljivo in simpatetično, a v slabo umeščenem dramaturškem kontekstu potem izzvenijo v prazno (kot ima denimo smrt nekega ključnega lika na njegovega svojca sila kratkotrajen učinek.) Begajoča kamera snemalca Juana Miguela Azpiroza (The Manhunt /Bruc. La llegenda) kaže podobne simptome tresavice kot v bruhabilnem koščku jakovega govna Kidnap (2017) s Halle Berry, k čemur tudi trendovsko kot-da dinamična (beri: nepovezana in zmedena) montaža ne pripomore prav veliko. Od rimejka sicer ne pričakujem česarkoli posebnega, a vendar je škoda, da film ne uporabi vsega potenciala, ki ga nakazuje zlasti njegova obetavna prva polovica. Za konzumacijo ob zaboju čipsa in češkem šesterčku.

Ni komentarjev:

Objavite komentar