5. maj 2020

Arkansas (2020)

IMDb | YouTube | moj vtis: ●●●●●○○○○○

Samo malo, kdo je ta Clark Duke? Ki je za film napisal scenarij, bil eden od producentov, ga režiral in nastopil v osrednji vlogi? Saj res, debelušni očalar Jacob v časovni komediji Hot Tub Time Machine (2010), eden izmed nerdovskih najstnikov v Kick-Ass (2010) ter novi obraz v zadnji sezoni ameriške serije Pisarna. Menda je dober prijatelj Michaela Cere (Superbad, Juno, Scott Pilgrim vs. the World) ter velik navdušenec nad profesionalno ameriško rokoborbo. (Še vedno se ga komaj spomnim.) V neodvisni produkciji mu je uspelo pred kamero dobiti tako zveneča imena kot John Malkovich, Vince Vaughn, Michael Kenneth Williams, Vivica A. Fox ter Chrisov mlajši brat Liam Hemsworth); film naj bi doživel premiero marca 2020 na festivalu SxSW, a so tega zaradi pandemije koronavirusa odpovedali in je zato romal naravnost na tržišče DVD-jev.



Vsekakor si je geekovskega Duka težko predstavljati v vlogi razpečevalca mamil z imenom Swin Horn in čudaško dolgolasim videzom, ki se v skupaj z malim nepridipravom Kylom Ribbom (Hemsworth) po nepričakovani smrti njunega šefa (Malkovič Malkovič) loteva večjih distribucijskih poslov po ameriškem jugu. V ozadju njunega nepričakovanega kariernega napredka je skrivnostni vodja tamkajšnjih operacij Frog (Vaughn), ki deluje pod krinko preprodajalca ničvredne krame v razpadajoči kolibi in ima za seboj nič manj pestro preteklost, ko se je vzpenjal po zločinski lestvici. Ni prepričan, ali sta nenavadna pajdaša tako neumna ali pa tako grozljivo pretkana, da nadaljujeta delo skrivnostno izginulega Brighta in vztrajno mešata štrene vsakomur, ki o tem poizveduje. Na neki točki se ju bo treba znebiti; ampak kdo bo opravil to nalogo?

I've always suspected that I didn't want the desirable things in life as much as I should. Women, cars, houses, movies, bands. These things were how people chiseled out a tidy philosophy of life. I never needed a philosophy of life.



Zgodbo, ki jo je Duke posadil v bližino rodnega mesta Hot Springs v Arkansasu, pripoveduje z rekurzivno tarantinovsko nelinearnostjo ter s sočno šundovsko retoriko Elmorja J. Leonarda (Get Shorty, Rum Punch, Out of Sight), o ekscentričnih street-wise lopovih, katerih apetiti presegajo dejanske zmožnosti. Gledalca pri tem zmoti neopredeljeni in spreminjajoči se humorno-dramski ton, beganje osredotočenosti od enega glavnega lika do drugega (pri čemer nihče ni poistovetljivo karakteriziran), neumestna elokventnost malih kriminalcev ter precej nestvarna interakcija in razmerja med njimi. (Že to, da ima piflarski Swin tako punco kot Eden Brolin, sicer Joshevo hčer iz prvega zakona.) Ni jasno, ali je umotvor mišljen kot filmsko-referenčna parabola (v svetu, kjer denimo ni policije), ali pa služi le kot sredstvo za igralsko razkazovanje in scenaristične prebliske. Film je gledljiv, obrtniško kompetenten, mestoma zabaven in z dovolj lastne substance, da ne izpade le Tarantino za revne (in glasba zasedbe The Flaming Lips je sila poslušljiva), a se bojim, da zgolj s pronicljivo nekonvencionalnostjo in z bizarnimi glumaškimi performansi tudi ne bo ostal baš v trajnem spominu.

Ni komentarjev:

Objava komentarja