Subjektivni vtis, ali mi je film všeč, je bolj ali manj neodvisen od tega, ali sem ga tudi razumel. Vsaj pri prvem ogledu marsikaterega umotvora Davida Lyncha sem zgolj neumno bolščal, vendar ne morem zanikati dejstva, da sem bil z njim popolnoma prevzet. Pri neodvisnem projektu inovativnega britanskega režiserja Jonathana Glazerja (Sexy Beast, Birth), ki je nastajal kar deset let in je poleg zvezdniškega imena v osrednji vlogi (Scarlett Johansson) postregel tudi s tveganim gverilskim konceptom naturalizma (naključni mimoidoči niso vedeli, da nastopajo v filmu, saj so jih snemale izpopolnjene skrite kamere), sem tozadevno mešanih občutkov. Zdi se mi, da sem ga zapopadel, ne vem pa, ali mi ne bi bil drugačen pristop k taistim motivom kinematografsko bolj pri srcu. Zgolj retorična in akademska dilema, seveda.
Kakorkoli: Johanca je skrivnostno vesoljsko bitje, ki utelešeno v privlačni ženski koži v belem kombiju križari po meglenih ulicah Glasgowa in na mamljiv trnek seksualne ponudbe lovi mlade samske moške. Ob pomoči vsenavzočih (prav tako nezemeljskih) asistentov na motociklih je "Laura" zamenjala prejšnjo izvidnico/plenilko (kakor vidimo v uvodnem prizoru), ki očitno ni zadovoljivo izpolnila naloge. Svoje žrtve zapelje v odmaknjeno, opuščeno hišo, kjer jih pogoltne nedoumljiva gmota tekoče črne praznine, njihovo notranjost predela v rdečo goščo in za njimi kot prazno vrečo pusti le kožo (koncept so navdihnile najdbe v barju naravno mumificiranih trupel).
Zgodba deluje na dveh ravneh: pripovedno-konceptualni (kar dejansko vidimo) in tematsko-sporočilni (kar nam avtor filma skuša povedati). Kar zadeva prvo, je Glazer močno priredil in spremenil temačno satirični sci-fi roman Under the Skin (2000) avtorja nizozemskega rodu Michela Faberja in pripovedi je med drugim namenil precej drugačen epilog. Sklenil je posneti minimalistično, v turobnem vzdušju surovega škotskega višavja hladno odmaknjeno zgodbo (morda kot prispodobo sterilne in neusmiljene vesoljske praznine), pospremljeno z enako nadstvarno, hipnotično instrumentalno glasbeno kuliso avantgardne angleške skladateljice Mice Levi. Vtis onstranskosti in nedoumljivosti je zvočno in vizualno učinkovito dosežen; kar zadeva sporočilo in pomen, pa je umetniško amorfni in neprizanesljivo abstraktni film po vseh teh letih še vedno deležen neskončnih analiz in interpretacij, saj ga je mogoče razumeti na različnih ravneh. Glede tega kot filmoljub nisem domišljav ― razbrati skušam, kaj mi film dejansko sporoča, namesto da bi zapadal v lastne art-filozofske fantazije ali pretenciozno intelektualistično onaniranje, in videl stvari, ki jih v resnici ni. Sledi torej izključno moja razlaga; vsakršne drugačne interpretacije so enako legitimne.
Že po naslovu je mogoče sklepati, da zgodba raziskuje pojem zunanje lepote oziroma civilizacijskega razmerja med pojavnostjo površja (videzom) in pristno človeško substanco (notranjostjo). Prejšnji, negibni (omamljeni ali onesposobljeni) vesoljski izvidnici/plenilki se v začetnem prizoru utrne solza, znak prebujenih emocij in čustvovanja, medtem ko njena naslednica "Laura" v svojem prvem srečanju z zemeljskim življem radovedno preučuje mravljo. Ampak podobno se potem zgodi tudi z njo: v spoznavanju sočutja, dobrote in prijaznosti ljudi, ki jo obkrožajo (prizor na pločniku, kjer Scarlett po padcu mimoidoči pomagajo vstati, je improviziran in posnet s skrito kamero), njihove požrtvovalnosti in zoperstavljanja življenjskim tegobam (ulični prodajalec vrtnic vztraja še potem, ko ga je do krvi opraskalo trnje),
Eksperimentalna narava filma in lenoben dramaturški tempo, če pustimo ob strani visoko stopnjo hermetičnosti in partikularnosti, bosta verjetno odvrnila marsikoga. Tudi sicer ga težko priporočam vsakomur (kljub brezhibni predstavi vselej gledljive Scarlett Johansson); gotovo pa gre za drugačno, edinstveno doživetje, ki pred kokičarsko zabavo daje prednost poglobljenemu razmisleku o vsebini in pomenu. Vsekakor gre vselej ceniti napor, iznajdljivost, kreativnost in izvirnost filmskih ustvarjalcev.